Wat af en toe doen ipv rijden met oudere pony?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Gietjepietje

Wat af en toe doen ipv rijden met oudere pony?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-07-12 19:34

Hoi allemaal!

Ik heb een 'oudere' ;) pony, bijna 31 is ze nu.
Daarom heb ik besloten om het rijden een beetje af te gaan bouwen.
Natuurlijk rijd ik nu al helemaal niet zo veel meer,
3x in de week ongeveer.
Dus ben ik op zoek naar wat leuke dingen om met haar te gaan doen,
in plaats van rijden. Ik wil niet helemaal gaan stoppen, daar is ze nog te fit voor,
maar bijvoorbeeld terugbrengen naar 1-2x in de week.

Longeren is geen optie, vind ze helemaal niet leuk en ik ben niet van plan om dingen met
haar te gaan doen die ze niet leuk vind. Wandelen had ik zelf al bedacht, dat vind ze wel leuk,
naast de fiets lopen ook. Maar mijn ouders willen niet dat ik er alleen met haar op uit ga en zeker
niet met haar naast de fiets... dus dat kan maar af en toe.
Als er nog leuke ideeën zijn; ik hoor het graag!

Alvast bedankt!

ZusJacobs

Re: Wat af en toe doen ipv rijden met oudere pony?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-12 19:35

Werken aan de hand, vrijheiddressuur, grondwerken?

romyloverrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-12 19:36

misschein is vrijheidsdresuur een optie,?
je moet haar niet helemaal stil zetten hé rust roest !

Gietjepietje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-07-12 19:38

romyloverrr schreef:
misschein is vrijheidsdresuur een optie,?
je moet haar niet helemaal stil zetten hé rust roest !

Ja goed idee!
Nee was ook zeker niet van plan haar stil te zetten!
Ik wil alleen zeker niet dat het haar te zwaar wordt of zoiets.
Vandaar dit topic.

Zijn er genoeg kunstjes die zij met dr enigszins stijve botjes ook nog kan?
Want zitten enz. is niet echt een goed idee lijkt me :)

Embe

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-12 19:47

Mijn dochter verzint van alles: verstoppertje, pakkertje, kusjes geven, compliment etc.

Gietjepietje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-07-12 19:49

Klinkt leuk!

Hitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-12 12:02

Ik heb ook een oudere, en hij vind het rijden gewoon 'niet meer leuk'. Hij heeft de bak al vaak genoeg gezien, dat laat hij wel merken. Wat ik met hem doe is heel afwisselend: ik blijf hem wel nog wat rijden, aangezien hij het lichaamelijk nog aankan, maar dan zowat alleen in de bossen/duin, aangezien hij dat GEWELDIG vind.
Daarnaast, ik denk dat je met jouw paardje ook nog behoorlijk wat kunt hoor! :) Oud betekend niet meteen afgeschreven! Ga lekker aan de gang met Vrijheidsdressuur, lange teugel werk, wat rechtrichten misschien om hem soepel te houden, schriktraining, clickertraining, grondwerk... er zijn heel veel dingen om vanaf de grond lekker met je paardje te doen! :D

Tipje, kijk op de site van Nista_RX en mij: www.NistaVD.tk . Daar vind je over alle onderwerpen die ik noemde wel informatie! :D

NH_trainer

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-12 13:00

Ook ik zou denken aan lange teugel/lijnen werk, obstakeltraining, grondwerk. Als je dit met elkaar afwisseld, blijft je paard nog lekker fris in zijn koppie ook. :)

Gietjepietje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-07-12 14:12

Iedereen bedankt voor de reacties!
Ik heb net een clicker gekocht, kan ik beginnen met clickertraining/ vrijheidsdressuur.

Gietjepietje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-07-12 14:13

Hitch schreef:
Ik heb ook een oudere, en hij vind het rijden gewoon 'niet meer leuk'. Hij heeft de bak al vaak genoeg gezien, dat laat hij wel merken. Wat ik met hem doe is heel afwisselend: ik blijf hem wel nog wat rijden, aangezien hij het lichaamelijk nog aankan, maar dan zowat alleen in de bossen/duin, aangezien hij dat GEWELDIG vind.
Daarnaast, ik denk dat je met jouw paardje ook nog behoorlijk wat kunt hoor! :) Oud betekend niet meteen afgeschreven! Ga lekker aan de gang met Vrijheidsdressuur, lange teugel werk, wat rechtrichten misschien om hem soepel te houden, schriktraining, clickertraining, grondwerk... er zijn heel veel dingen om vanaf de grond lekker met je paardje te doen! :D

Tipje, kijk op de site van Nista_RX en mij: http://www.NistaVD.tk . Daar vind je over alle onderwerpen die ik noemde wel informatie! :D

Wauw deze site is echt perfect!
Bedankt voor de tip!

Nista_RX

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-12 22:39

Gietjepietje schreef:
Hitch schreef:

Tipje, kijk op de site van Nista_RX en mij: http://www.NistaVD.tk . Daar vind je over alle onderwerpen die ik noemde wel informatie! :D

Wauw deze site is echt perfect!
Bedankt voor de tip!

Ik beschouw t ook als n compliment :o Dankje! <3

KayStream

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-12 11:07

ik heb zelf ook een oudere pony en ik ben begonnen met parelli is heel afwisselend en het blijft leuk !
ik zelf ben bezig met haar om te leren met haar voorbenen op een blok te gaan staan x

Gietjepietje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-07-12 20:53

KayStream schreef:
ik heb zelf ook een oudere pony en ik ben begonnen met parelli is heel afwisselend en het blijft leuk !
ik zelf ben bezig met haar om te leren met haar voorbenen op een blok te gaan staan x

Heb ik ook naar gekeken, lijkt me heel leuk, alleen is best prijzig... de spullen, en ik zou dan ook les willen, zijn iets te duur voor mijn kleine budget ;)

KayStream

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-13 14:41

Gietjepietje schreef:
KayStream schreef:

Heb ik ook naar gekeken, lijkt me heel leuk, alleen is best prijzig... de spullen, en ik zou dan ook les willen, zijn iets te duur voor mijn kleine budget ;)

de lessen vallen wel mee kwa prijs .. de spullen vind ik persoonlijk ook nog wel meevallen je zou is moeten kijken op de site van the twenty lazy seven ranch uit belgie die zitten daarin en hebben ook een winkeltje !