Opleiding Emiel Voest

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Essie73, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

ImkeTarek

Opleiding Emiel Voest

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-07-12 14:36

Hoi!

Afgelopen voorjaar heb ik mijn ORUN-diploma instructeur niveau 2 gehaald.
Nu ben ik dus 1 van die 13 in een dozijn instructeurs met zelf eigenlijk te weinig ervaring om écht fatsoenlijk les te kunnen geven.. Diploma heb ik gehaald om les te kunnen (mogen) geven aan de cliënten op de zorgboerderij waar ik regelmatig werk.. Aangezien dit allemaal beginnende ruiters zijn, kan ik deze in het begin dus zeker wel vooruit helpen, maar verder dan dat reikt mijn eigen kennis helaas niet.

Ik wilde eigenlijk aankomend schooljaar de opleiding gaan doen tot gehandicapten instructrice (ook van het KNHS), maar kwam afgelopen week hier op bokt een advertentie tegen van de opleiding van Emiel Voest.. 2 Compleet verschillende dingen, maar met het oog op het feit dat ik hoop ooit equitherapeut te worden, denk ik persoonlijk meer te hebben aan de opleiding van Emiel Voest

Nu ben ik zelf onervaren in NH, probeer wel op een natuurlijke manier met mijn paarden om te gaan, op basis van vertrouwen etc maar heb me nooit écht verdiept in de stromingen..
Na het zien van de advertentie van die opleiding van Emiel Voest wel info gaan zoeken over hem en zijn werk en ik moet zeggen, dat trekt mij wel. Heb nu dvd's besteld van hem om hem ook bezig te zien..

Maar nu vroeg ik mij dus af of er hier mensen zijn die persoonlijk ervaring hebben met het werk van óf Emiel Voest zelf, óf iemand die de opleiding van Emiel Voest gedaan heeft.
En of er mensen zijn die zelf deze opleiding hebben gedaan en wat jullie eraan gehad hebben.

Ik twijfel heel erg, maar moet wel snel een knoop doorhakken, aangezien beide opleidingen in september al beginnen..

Groetjes Imke

TurdusMerula

Re: Opleiding Emiel Voest

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-12 15:16

Als ik jou was zou ik eerst zelf een beter beeld krijgen van zijn manier van werken, zodat je weet of het bij je past. Bovendien moet je, als ik mij niet vergis, voor de instructeursopleiding zelf ook al enige ervaring hebben met zijn manier van werken, wat mij fair lijkt als je het anderen wilt gaan leren.
(Ik krijg die banner ook continue te zien trouwens, haha)

De opleiding van de FPG is een relatief zware opleiding, vergis je daar niet in.

Ik denk dat de opleidingen vrij weinig overlap hebben. :)

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-12 17:56

vergeet niet dat je wel degelijk bekend moet zijn met het freestyle syteem voordat je aan die opleiding kunt beginnen. Er zijn ook instapeisen als ik mij niet vergis, ik doe nu een andere opleiding waarbij we ook gedeelten van Emiel Voest krijgen ( ik studeer voor holistisch instructeur). Maar het is best een behoorlijk pakket hoor om dat systeem te leren.

Jessica_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-12 16:49

Ik heb zelf afgelopen jaar de opleiding gedaan bij Emiel Voest. als je geen ervaring hebt met zijn methode dan is het wel erg pittig. Zelf heb ik eerst een aantal jaar les gehad van 1 van zijn instructeurs, zodat mijn paard en ik allebei al een basis hadden.
De opleiding is wel ontzettend leuk!

NH_trainer

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-12 18:38

Ik heb ook het afgelopen jaar de opleiding bij Emiel en Chaja gedaan. Ik heb er veel plezier aan beleeft en ga in September aan het tweede jaar beginnen.
Het is zeker handig om enige kennis over het freestyle systeem te hebben. Maar ook als je dit wat minder hebt, wil niet zeggen dat het niet te doen is. Succes met je keuze!

ImkeTarek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-07-12 06:32

Ik denk dat ik mn keuze heb gemaakt!
Ik ga maar opleiding doen tot gehandicapten instructie. Wil nog SPH gaan studeren en die opleidingen sluiten beter op elkaar aan..

Wil denk ik wel lessen gaan nemen in freestyle, kan die opleiding van Emiel Voest altijd nog doen!

anyw1

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-12 16:13

Ik heb de opleiding van Emiel in 2010/2011 gedaan.
Als je er geen ervaring in hebt is het heel pittig, maar de materie is zeer bruikbaar, wat je ook gaat doen.
Je kunt natuurlijk ter aanvulling van je SPH/gehandicaptenopleiding lessen Freestyle gaan volgen, je hebt er altijd wel wat aan.

Succes!

intel_1x

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-15 09:37

Hier ook slechte ervaring! Op een andere opleiding hoorde ik ook steeds minder positieve verhalen. Jammer ze zijn gewoon erg commercieel geworden.

TurdusMerula

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-15 23:03

Dit topic is ruim drie jaar oud... Waar heb je dan op gezocht om dit te kunnen melden?