[AR] Leren combi-tuigen.. ervaringen?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Mariska_28

Leren combi-tuigen.. ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-06-12 23:58

Ik ben het zat dat mijn zadelkamer vol hangt met 2 enkelspantuigen en een 2 spantuig, dus wil de boel verkopen en 2 combituigen kopen zodat ik makkelijk kan wisselen en ruimte krijg in de overvolle kamer :D.

Maar tja.... wat is wijsheid. De meeste tuigen die ik vind zijn kunstof, en daar wil ik eigenlijk niet aan.. Maar wat zijn dan een beetje fijne leren combituigen? En het liefst een beetje betaalbaar :D maar dat zal sowieso wel tegenvallen.

Wie heeft er hier (leren) combituig(en) en hoe bevallen ze?

MelanieB

Re: Leren combi-tuigen.. ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-12 07:40

Ik heb een leren combituig, al gebruik ik 'm echt alleen voor enkelspan, ateeds omwisselen lijkt me teveel moeite als ik snel zou moeten omspannen enzo.
Heb een ideal leathertech, heerlijk zacht soepel tuig. :j
Mijn andere tuigen zijn kunststof eurotech combi tuig, vind ik nog makkelijker, niks in te vetten en mooi lekker snel afspoelen, echt een uitvinding.
Heb het in tweespan combi tuig voor de poowns en enkelspan combi tuig voor mn tinker.

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-12 09:46

Hier een Zilco combituig :) dan wel kunstof, maar super fijn in gebruik en onderhoud. En pas als je heel dichtbij staat zie je dat het kunststof is :)

Omspannen is vrij simpel (lichtogen vervangen voor riempjes die je door je streng/borsttuigbevestiging haalt) en eventueel de broeken eraf.

Florinde

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-12 10:14

ik heb een leren combi tuig van ideal. Ik ben er super tevreden mee. Ik gebruik hem in enkelspan, maar wil straks ook naar dubbelspan. Dan wil ik ook combituig kopen om enkel en dubbel te rijden.

Ik twijfel nog tussen leer en kunstof.
Kijk anders even op de site van Ideal. Daar staan de tuigen uitgelegd en bijgeschreven welke combituigen zijn. succes

Mariska_28

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-12 12:23

Bedankt voor de reacties!
Veel Ideal gebruikers dus... Zijn er ook mensen met ervaring met de tuigen van Imperial Riding (de Flex variant)?

Mariska_28

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-12 17:14

Nou, heb net tweespan ideal combi tuigen besteld.. In het rood. En dan de losse onderdelen om eenspan te kunnen rijden. Nu mijn andere tuigen maar eens oppoetsen en te koop zetten.

HMM

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-12 23:44

wij hebben van de Lemerij het eigen merk combi leren tuig (Swiss).
Bevalt erg goed, prima prijs/kwaliteit verhouding.

Het imperial flex tuig heb ik ook naar gekeken, maar omdat je geen onderdelen kunt wisselen is dat hem toch niet geworden.