Gister heb ik haar voor de derde keer ooit aan de lange lijnen gehad, en hebben we geoefend met VD. Ik ben met Bo sinds een week bezig met VD, en jeetje wat wilt ze graag leren!!
Hier komt ze dan, meet Bo!!
Ik heb btw alleen maar foto's en filmpjes van een klein stukje, ik was toen al een half uur / drie kwartier aan het rond draven/stappen, dus waren beiden al vrij moe! En alleen maar van 1 kant genomen helaas... Volgende keer betere foto's en filmpjes!!

Bootje aan de lange teugel.(hihi... ik moet wel even op mijn handen letten!! Is voor mij ook vrij nieuw, dus even wennen allemaal!)

Stukje verder..

Hier loopt ze wel te diep, ze vind het erg moeilijk haar neusje er wat meer uit te houden en haar hals te laten "vallen"
Stukje film, zoals je ziet is ze nog heel erg aan het zoeken met haar houding. Tips voor zowel haar als mij zijn dan ook van harte welkom!! Ik probeer zo min mogelijk te doen in mijn hand, zodat ze zelf merkt wat het fijnste is...
Dan door naar het VD stukje.. Ze kent nog niet heel veel, maar goed we zijn ook pas een week bezig!!
Het eerste trucje dat ik haar heb geleerd is Shake, wat ze nu tepas en te onpas doet, vandaar dat ik binnenkort toch ook maar over ga op clicker training, om dat iets meer in de hand te kunnen houden...
Dan het begin van spaanse pas / jambette. Ik weet nog niet zo goed hoe ik dit moet gaan uitbouwen naar "langer omhoog houden" en lopend uitslaan, dus als iemand daar tips voor heeft? Ze doet het hier overigens wel heel laag voor haar doen, en heeft nog veel moeite met haar "zwarte beentje", dit gaat wel steeds beter!!
En dan haar nieuwe trucje! Hier zijn we gister pas mee begonnen, en eigenlijk doet ze het al harstikke goed!! Ze heeft heel veel moeite met het eerste stukje, het van mij weg draaien (ze hangt enorm aan mij, ook als iemand met haar aan het rijden is of haar mee wilt nemen aan de hand naar stal, wilt ze niet zonder mij...)
Dit was de eerste keer los proberen (zonder touw langs haar kont/hals)
tweede keer:
En nog wat foto's achteraf!

Ik ben echt zo trots op Bo, en vooral haar enorme karakter verandering, wat is het een topper!!
En als jullie hier toch zijn... Een berichtje is welkom, en zo ook heul veel tips!! VD is helemaal nieuw voor mij, dus alle beetjes hulp zijn welkom!