[AR] Ideal Eurotech of Zilco SL?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Solistar

Ideal Eurotech of Zilco SL?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-12 23:34

Ik heb de knoop doorgehakt: Er komt een nieuw tuigje voor mijn Shetlander, en het wordt een kunststof tuig! Nu zag ik dat over deze merken al verschillende topics zijn, maar ik heb een hele specifieke vraag.

Ik twijfel namelijk tussen de Ideal Eurotech of Zilco SL.

Kwa prijs verschillen ze niet zoveel, de Ideal is €495, Zilco is €445.

Waar zouden jullie voor kiezen, en waarom?

Maisie

Re: Ideal Eurotech of Zilco SL?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-12 08:21

is de ideal al zo duur? Voor een shet maat?

Volgens mij heeft mijn man minder betaald voor zn pony maatje.

Maar ik zou absoluut voor zilco gaan. Mooier materiaal, betere afwerking.

Er loopt ook een topic over het roesten van de gespen van de eurotech.

_Dingetje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-12 08:25

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-12 08:59

Zilco, zeker weten !!! om de redenen die maisie al schrijft !!

Solistar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-06-12 10:00

Haha, dat lijkt me duidelijk dan! Ik had op ideal en zilco gezocht in de topics, en las goede verhalen over beiden vandaar dat ik twijfelde.

@Maisie, ja de eurotech is zo duur (tenminste, op deze site wel, bij divoza zelfs 650€, onafhankelijk van de maat). Waar heeft jou man m weg?

Ik weet wel dat de Webtech een stuk goedkoper is, en zit daar ook nog mee in mn hoofd. Maar daar lees ik ook minder goede dingen over en vind ik eigenlijk niet zo mooi, hoewel die wel een stuk goedkoper is.

EdwinStok73

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-12 10:17

De standaard Zilco Sl is een heel fijn tuigje geschikt voor de recreatieve sport.
Wij leveren inmiddels de SL+ zoals wij die noemen met een verbeterd schoftje dat nog mooier en fijner is.
De SL sport+ is meer geschikt voor Sport doeleinde of zware bodems.

Bij Zilco zul je zeker geen roestende fournituren vinden.
Ik weet niet in welke regio je woont maar ga anders gewoon eens kijken naar de mogelijkheden.
Ook zilco heeft een goedkoper nylon tuig, de Tedex.. maar dit is veel minder mooi!

Succes met je keuze!
En voor advies kun je bij ons altijd terecht.

Solistar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-06-12 12:14

@Edwin, ik heb een PB gestuurd voor meer informatie.

Ik heb nu ook de mogelijkheid voor tweedehands Ideal Luxe Marathon tuigje. Scheelt 200€ in aanschaf (vp is 300€), maar is dus leer, en zonder hoofdstel. Ik twijfel want een goed hoofdstel is ook rond 60€. En ruilen is natuurlijk ook lastig bij tweedehands, stel dat er iets niet past.

Opzich rij ik echt recreatief, maar ik schaf liever 1x een goed merktuig aan zodat ik voor de rest van mijn leven klaar ben (of als ik stop, goed door kan verkopen).

Maisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-12 12:20

ideal luxe marathon heb ik ook is ook een prima tuig hoor. En dat blijft zn waarde op zich goed houden. Webtech heb ik ook maar die zou ik niet nemen als je het geld heb voor een duurdere. Is een prima tuig voor de training maar blijft toch minder mooi.

Het eurotech tuig is geloof ik dit jaar nogal in prijs omhoog gegaan. Dacht dat mijn man er vorig jaar
iets van 510 voor heeft betaald en dan de pony maat. Wij hebben hier dichtbij een zadelmakerij die ideal verkoopt of anders bij de Heimolen.

_Dingetje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-12 12:55

Ideal luxe marathon heb ik afgelopen vrijdag gekocht, ben er erg blij mee en ligt super netjes :D
Als je er goed voor zorgt heb je er de rest van je leven plezier van.
Hoofdstel van de luxe marathon tuig kost € 69,-.

Eurotech is makkelijk in onderhoud, gooit het in een sopje en het is weer schoon. Is alleen niet zo sjiek als een leren tuigje!

Suc6 met een keus maken ;) We horen er wel van :j

GaitMonster

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-12 22:53

Ik zou voor Zilco gaan. Super tuigen, wij rijden er al jaren mee :)

Drunten1999

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-12 20:29

Ik ben ook helemaal blij met mijn Zilco. Lekker licht en zo schoon gemaakt (in 10 minuten blinkt hij weer als nieuw!) De schouder vrijheid vind ik ook erg prettig bij dit tuig. De leidsel zijn lekker licht en dat is ook wel fijn hoor.

speedyweedy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-12 13:22

Ik heb momenteel de eurotech en had een zilco, maar de zilco paste niet op mijn shet dus die had ik maar kort. De zilco zag er erg mooi uit, heeft alleen iets dunnere riempjes.
Ik ben tot nu toe erg tevreden over mijn eurotech. M'n shet heeft er net nog de bak mee aangesleept. :)
Alleen het hoofdstel vind ik erg irritant. De windriemen willen niet blijven staan, waardoor de oogkleppen soms bewegen en dus niet meer goed staan. Vervolgens moet ik de hele handel weer recht schuiven en daardoor slijten de riempjes van de windriemen nu. Maar dat is tot nu toe ook mijn enige minpunt. Ik vind het verder een supertuig, lekker stevig ook, de zilco vond ik wat breekbaarder ogen.
Zelf heb ik bij m'n eurotech nog niks van roest gemerkt, maar ik heb hem nog niet zo heel erg lang in gebruik, dus wat niet is kan nog komen natuurlijk.
Zilco draait natuurlijk wel al langer mee qua kunststoftuigen, dus ik zou uiteindelijk voor zilco gaan.
(Ik heb zelf voor eurotech gekozen omdat de ruitersporthandel bij ons in ideal-tuig handelt en niet in zilco en ik wou - itt bij mijn zilco-marktplaats-tuigje - nu wel graag kunnen ruilen mocht het nodig zijn.)