leren aanleren reageren zweep

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

testebeest

leren aanleren reageren zweep

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-12 18:44

Ik kon er zo geen onderwerp op vinden en ik hoop dat ik een antwoord op mijn vraag kan krijgen.

Ben met mijn shet VD aan het doen.
Hij is braaf en reageert goed op de klikker.
Nu is mijn probleem, hij reageert totaal niet op aanwijzingen van een zweep, met de aanrakingen en aanwijzingen op mijn handen doet hij en reageert erop.

Maar ik wil het nu meer verfijnen (en is veiliger voor mezelf,) maar een zweep hij kijkt ernaar en denkt het zal wel.
HIj is er ook niet bang voor, maakt nie uit als ik een keer een strengere aanwijzing ermee geef

Iemand die dit probleem kent en weet hoe ik het kan oplossen?

Hitch

Re: leren aanleren reageren zweep

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-12 14:30

Hij reageerd dus totaal niet op de zweep als hem daarmee iets vraagt? Wellicht kun je eerst een combinatie hand/zweep doen en dat afbouwen... Probeer anders eerst ook alles op hele lichte vingeraanwijzingen te doen. Op die manieren lukte mij het mijn paardje wat gevoeliger voor zweepcommando's te maken!
Succes nog! :j

testebeest

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-06-12 15:21

dat heb ik ook al geprobeerd, kan ook komen toen hij jong was en ik hem net had was hij panisch voor een zweep toen heb ik hem geleerd dat een zweep niet eng is en te leren negeren. Denk dat het daar mee te maken heeft.

testebeest

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-12 23:04

niemand een tip ?