Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
qt_shetties schreef:Een vriendin van mij heeft 2 shetlanders, totaaaaal verschilldende pony's. Nu heeft de hoefsmit gezegd, dat dit best wel in een spannetje kan lopen, en dat ze zich wel aanpassen aan elkaar. Ik vraag me af of dat zo is................
Pony 1 een is een beetje "simpel" volgens de kliniek zou hij als hij menselijk was iets weg hebben van een syndroom van down persoon. Nu toch beleerd voor de kar beleerd, en hij doet het heel goed en vind het leuk! hij heeft ruime gangen en is een ranke pony lange benen. Het was de vraag of hij een bitje in kon, ivm zijn vreemde gebit. Nu blijkt dit uit eindelijk wel te kunnen
Pony 2 een echte rouwdouwer, korte pootjes, korte pasjes, ontzettend slim, rastypische shetlander, ontzettend slim.
Het belangrijkste volgens mij (ik ben echt geen kenner) is dat als je een span hebt, dat deze een zo gelijk mogelijke pas hebben, wat deze totaal niet hebben. Nu gaat ze sparen voor een dubbelspan tuig terwijl ze volgens mij beide een andere maat qua tuig nodig hebben.
Ik heb al een aantal keer gezegd dat het niet echt een spannetje is.
Wat is nu wijsheid?