[AR] Markering langzaam verkeer

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Froemel

Markering langzaam verkeer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-12 12:21

Hallo,

ik ben op zoek naar een markering voor langzaam verkeer. Alleen de borden zijn echt mega groot en ik heb maar een kleine koets. Hier in de omgeving kan ik ze al niet klein(er) krijgen.

Weten jullie waar ik deze online kan bestellen?

Afbeelding
Zoiets maar dan wat kleiner..

Groetjes Michelle

Modw

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-12 13:33

Is het niet zo dat de maten wettelijk zijn voorgeschreven, en deze niet in klein formaat geleverd wordt???? Mocht het wel zo zijn dat de driehoek er kleiner is dan wil ik er ook graag een vandaar dat ik me meld. Ik heb nu een grote ( moest vanwege koetsiers examen) maar je kunt nu moeilijk op de achterbankjes en zit danig in de weg.

Froemel

Re: Markering langzaam verkeer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-12 13:36

Ja.. dat probleem heb ik dus ook, als ik die grote achterop doe, kun je amper achterop zitten. Het is officieel ook verplicht met buitenrijden, ik zit misschien net 10 minuten over de weg en daarna in het bos. De reflectors heb ik wel al :)

Johanna01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-12 13:37

Afgeknotte driehoek heet dat, misschien even informeren bij de ANWB?
Het klinkt misschien raar maar misschien is het niet eens zo'n slecht idee.

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-12 20:52

Volgens mij heb je ze ook in stickervorm, maar zijn de afmetingen idd vastgelegd.

Ik moet heel eerlijk bekennen dat ik al 10 jaar zonder rij, en ik heb er nog nooit ook maar 1 opmerking over gehoord, terwijl ik toch regelmatig politie tegen kom (die ook niet eens wisten dat ik met m'n aanspanning officieel gezien niet over het fietspad mocht).

Maar uiteraard goed als je er wel mee rijdt hoor. :)

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-12 23:17

Ik rijd ook zonder. Meestal heb ik het idee dat medeweggebruikers niet eens weten wat zo'n ding betekend en word het hoofdstel toch wel van mijn paard gereden.

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-12 23:19

Cowgirl schreef:
Ik rijd ook zonder. Meestal heb ik het idee dat medeweggebruikers niet eens weten wat zo'n ding betekend en word het hoofdstel toch wel van mijn paard gereden.

Ik had nog heel veel van deze folders/posters in 't groot liggen:
Afbeelding

Had er nog over gedacht die aan de achterkant van m'n bokkussen te doen (daar heb ik zo'n hoes zitten).
Zal meer effect hebben dan zo'n bord. Maar ach, alsnog vrij weinig effect idd denk ik.

Froemel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-12 23:21

Het is juist fijn dat als er iets gebeurt, je wel kan aantonen dat jij genoeg hebt gedaan aan veiligheid. Maar het is ook ieder zijn eigen keus.

Rintah

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-12 23:28

is het niet mogelijk om er een klapbordje van te maken?
zodat je hem op de weg uit kan klappen (naar wegkant zodat ze ook meteen wat ruimer om je heen moeten) en in het bos weer in kan klappen zodat die aan de zijkant van de wagen zit.
dit idee dus, maar dan in simpele uitvoering http://www.google.nl/search?q=school+bu ... Pz8gPXwtRX

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-12 23:41

Michellkuh schreef:
Het is juist fijn dat als er iets gebeurt, je wel kan aantonen dat jij genoeg hebt gedaan aan veiligheid. Maar het is ook ieder zijn eigen keus.

Oh daar heb je zeker gelijk in hoor, alleen maar goed als mensen er wel mee rijden. :j

Ik heb zo m'n redenen om het niet te doen (lelijk, niet prettig/onveilig voor groom, onhandig met wedstrijden). :o

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-12 09:04

ik had het bord wel op de marathonwagen, achterop het linkerspatbord van de marathonwagen, meegebogen met de kar, zodat de groom er geen last van heeft.
je ziet ze ook wel eens midden op de achterkant van de kar, maar op de weg zie je ze dan niet als er iemand achterop zit.
ze zijn er niet voor niets, en denk dat je als er iets gebeurd verzekeringtechnisch wel zo'n bord op je wagen hoort te hebben. maar handig en mooi...nee dat is het niet.
bij de welkoop en boerenbond winkels verkopen ze de borden en de stickers.

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-12 12:43

ik heb twee klipjes achter op mijn afgeknotte driehoek, zodat ik hem er binnen 3 sec op/af heb als ik dat wil/wens. Buiten zit hij er gewoon op, in de opslag/op de trailer/op wedstrijd is hij eraf. Alleen eventuele wegtrajecten heb ik hem erop en gaat hij daarna in het kastje onder de bok.

Modw

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-12 13:49

Dat "klapbord " lijkt me een goed idee, maar ergens in de wet staat waar je die driehoek moet bevestigen en of hij dan uit mag steken vraag ik me af.

annastasia

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-12 13:59

Deze zijn helaas niet in een kleiner formaat verkrijgbaar. Ze zijn er wel als sticker, maar officeel mogen deze niet afgevouwen zijn. Ik doe mijn bord er alleen op als ik over de weg ga, anders rijd ik zonder.

vijftelgen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-12 00:22

Evelli schreef:
ik heb twee klipjes achter op mijn afgeknotte driehoek, zodat ik hem er binnen 3 sec op/af heb als ik dat wil/wens. Buiten zit hij er gewoon op, in de opslag/op de trailer/op wedstrijd is hij eraf. Alleen eventuele wegtrajecten heb ik hem erop en gaat hij daarna in het kastje onder de bok.

Ook ik ben nog aan het stoeien hoe ik de driehoek het beste vast kan maken aan mijn kar.
Evelli jij hebt er klipjes achter op? Wat voor een klipjes zijn dat? Kan je een foto hiervan tonen?
Klinkt erg makkelijk zo :)*

James2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-12 21:30

als ja op google zoekt zal je een x aantal bedrijven zien waar je ze kan bestellen.
Maar mijn vraag is aan jullie..is er een voor geschreven plaats waar je dit bord moet ophangen?
Wij willen hem bijv onder de bok maken aan de achterzijde dus.
lees jullie reactie graag terug

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-12 21:34

Artikel 5.18.36b
1. Motorrijtuigen met beperkte snelheid, landbouw- en bosbouwtrekkers en hun aanhangwagens alsmede wagens moeten aan de achterzijde zijn voorzien van één rode retroreflector in de vorm van een afgeknotte driehoek.
2. De in het eerste lid bedoelde retroreflector moet als volgt zijn aangebracht:
a. in het midden van het voertuig dan wel links van het midden;
b. op een hoogte van niet minder van 0,25 m en niet meer dan 0,90 m boven het wegdek. Indien zulks niet mogelijk is zonder gebruikmaking van bevestigingsmiddelen die gemakkelijk kunnen worden beschadigd, mag de retroreflector op een hoogte van meer dan 0,90 m doch niet meer dan 1,60 m boven het wegdek zijn aangebracht.

3. De in het eerste lid bedoelde rode retroreflector moet zijn voorzien van een goedkeuringsmerk waarbij het bepaalde in bijlage VIII, artikelen 123 en 124, van toepassing is.

http://www.aquariumonderdelen.nl/t8-clips-kunststof
Klemmen lijken wel op deze