Vrijheidsdressuur met Polly.

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

roozzie

Vrijheidsdressuur met Polly.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-12 20:18

Hier een filmpje van vrijheidsdressuur met Polly.
Samen met Mathilde (op bokt: xxmathildex)
We doen al een tijdje VD met haar, maar sinds kort weer echt actief. (door de winter enzo niet meer actief bezig geweest.)

Hier het filmpje:

Als je nog tips hebt, ze zijn welkom ;)

xDreamerx

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-12 20:31

Wat een leuk filmpje weer :)
En wat een lekkere shet is het toch he! Jullie doen het hartstikke leuk met haar, ze heeft er plezier in volgens mij, ga zo door!

roozzie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-12 20:33

xDreamerx schreef:
Wat een leuk filmpje weer :)
En wat een lekkere shet is het toch he! Jullie doen het hartstikke leuk met haar, ze heeft er plezier in volgens mij, ga zo door!

Ja ze is zo leuk!(: Ja eerst had ze weleens dr aandacht weg, maar de laatste tijd merken we ook dat ze er steeds meer zin in heeft haha:)

Manon_vdv

Re: Vrijheidsdressuur met Polly.

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-12 10:42

ja leuk!
ze kent al veel.
dat halster had ik ook, leuk halster.
en een leuke shet!

Jolijneniris

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-12 11:42

leuke pony,

Probeer bij de jambette dat die echt uitslaat en nietmeer graaft :)

roozzie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-06-12 15:49

manonfleur schreef:
ja leuk!
ze kent al veel.
dat halster had ik ook, leuk halster.
en een leuke shet!

Dankjewel(:

ValerieV

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-12 15:52

Leuke pony & leuk filmpje , ziet er goed uit!<3

roozzie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-06-12 15:54

Jolijneniris schreef:
leuke pony,

Probeer bij de jambette dat die echt uitslaat en nietmeer graaft :)

Bedankt(:
Ja proberen doen we wel, maar ze doet m niet hoger, weleens dr been vastgepakt om m wat hoger te krijgen, maar ze doet m niet altijd goed, soms wel en soms schrapen. En als ze m zonder te vragen doet (wat dus niet goed is ;p) doet ze 'm wel hoger, echt vreemd.;p
Een tip hoe je dat kan verbeteren, dat ze 'm hoger doet?

roozzie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-06-12 15:56

VALERiEBiNKY schreef:
Leuke pony & leuk filmpje , ziet er goed uit!<3

Dankjewel(:

Nista_RX

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-12 16:05

Wat ben je al leuk bezig met je shetlander, jullie zijn geweldig samen! +:)+ Ik heb een paar kleine tips voor je.

De jambette is nu nog meer schrapen. Misschien kun je dit uitbereiden tot een hogere "echte" jambette.
Verder werk je zie ik veel met je handen voor de commando's (bijv. jambette is met je vinger aanraken bij het been). Als jij jouw pony aan het poetsen bent of iets dergelijks en jij raakt de plek aan van de jambette, heb je kans dat jouw paard continue een jambette laat zien. Ik raad je daarom aan om met een zweep te werken. Het is ook handiger om als verlengde van je arm te gebruiken, waardoor je niet gebukt naar voren hoeft te staan :)
Ik zag dat je als je jouw pony op het blok vraagt, de voeten nog vastpakt. Misschien kun je hier nog een commando aan vast plakken, of misschien loopt het paard er al vanzelf op? Dit ziet er namelijk al n stuk "professioneler" uit :)
Voor het teruglopen zou ik ook een duidelijk commando geven. Je geeft nu met je hand nog druk op de borst. Zodra jij de druk geeft, en jouw paard wijkt voor deze druk (teruglopen dus), laat je deze druk weer los als beloning. Zet hier een commando aan vast, dan lijkt het al VEEL meer op een echte "truc op commando" :)

Hopelijk heb je hier wat aan, ik vind dat je al erg leuk bezig bent met het vrijheidsdressuur. Prachtige shet heb je ook, ik zou zeggen: Ga zo door!

ValerieV

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-12 16:07

graaggedaan, ik vind het echt leuk!

roozzie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-06-12 22:57

Nista_RX schreef:
Wat ben je al leuk bezig met je shetlander, jullie zijn geweldig samen! +:)+ Ik heb een paar kleine tips voor je.

De jambette is nu nog meer schrapen. Misschien kun je dit uitbereiden tot een hogere "echte" jambette.
Verder werk je zie ik veel met je handen voor de commando's (bijv. jambette is met je vinger aanraken bij het been). Als jij jouw pony aan het poetsen bent of iets dergelijks en jij raakt de plek aan van de jambette, heb je kans dat jouw paard continue een jambette laat zien. Ik raad je daarom aan om met een zweep te werken. Het is ook handiger om als verlengde van je arm te gebruiken, waardoor je niet gebukt naar voren hoeft te staan :)
Ik zag dat je als je jouw pony op het blok vraagt, de voeten nog vastpakt. Misschien kun je hier nog een commando aan vast plakken, of misschien loopt het paard er al vanzelf op? Dit ziet er namelijk al n stuk "professioneler" uit :)
Voor het teruglopen zou ik ook een duidelijk commando geven. Je geeft nu met je hand nog druk op de borst. Zodra jij de druk geeft, en jouw paard wijkt voor deze druk (teruglopen dus), laat je deze druk weer los als beloning. Zet hier een commando aan vast, dan lijkt het al VEEL meer op een echte "truc op commando" :)

Hopelijk heb je hier wat aan, ik vind dat je al erg leuk bezig bent met het vrijheidsdressuur. Prachtige shet heb je ook, ik zou zeggen: Ga zo door!

Ik doe vrijheidsdressuur samen met een vriendin, zoals je misschien wel in het filmpje hebt kunnen zien (2 verschillende mensen)
Ja, met de zweep weleens geprobeerd, maar dan vind ze de zweep niet zo fijn dus misschien daar even mee oefenen. Over met poetsen dat ze de jambette laat zien als ik perongelijk aanraak, dat doet ze gelukkig niet :)
Over het blok, ja je moet echt een voetje erop zetten en dan zet ze haar andere er zelf bij, maar als je haar zo voor het blok zet stapt ze er niet zo even op. Ja over dat teruglopen, dan moet ik nog echt duwen, en gebruik ook comanda terrug, alleen ze gaat na een paar pasjes terug lopen een beetje draaien zegmaar, dus dat nog zien op te lossen.
Over de jambette, HOE kan je die uitbreiden??

Bedankt voor de tips voor de rest ;)

xxmathildex

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-12 15:33

Oeeh leukk roos!
Jaa @alle mensen,
jambette moet ze idd nog wat uitbreiden maar dat lukt nog niet echt
en die keer op het blok ging het ook beetje voor het eerst dat ze zelf haar voet erop zette, als je goed kijkt zie je dat gebeuren, dus nu nog een commando erbij en kijken of ze hem dan helemaal zelf doet :D

xxmathildex

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-12 15:35

weet niet of het mag, maar even een 'up'

Heeft iemand nog tips voor de jambette? Dat ze niet meer zo schraapt etc.
Ze zeggen wel gewoon door oefenen, maar we oefenen daar nu al bijna een jaar ofzo op en ze breidt hem maar niet uit, iemand tips?

xDreamerx

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-12 17:03

Hee til, ik denk dat het vooral een kwestie is van geduld en als ze een keer wel goed uitslaat, dan pas belonen. Nu belonen jullie geloof ik ook als ze hem optilt en schraapt, dus ze heeft ook geen reden om hem hoger uit te slaan. In het beginstadium is dat belonen bij elke poging natuurlijk prima, maar nu kan je wel een stapje verder denk ik, en moet ze dus even de link tussen hoog uitslaan en beloning leggen :)

Ik word trouwens elke keer zo blij van dat stukje dat ze achter jullie aanrent, echt geweldig haha

naturalwayx

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-12 17:38

Ziet er goed uit, en net wat Robin zegt zweep is handiger om mee te werken :).

xxmathildex

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-12 19:49

xDreamerx schreef:
Hee til, ik denk dat het vooral een kwestie is van geduld en als ze een keer wel goed uitslaat, dan pas belonen. Nu belonen jullie geloof ik ook als ze hem optilt en schraapt, dus ze heeft ook geen reden om hem hoger uit te slaan. In het beginstadium is dat belonen bij elke poging natuurlijk prima, maar nu kan je wel een stapje verder denk ik, en moet ze dus even de link tussen hoog uitslaan en beloning leggen :)

Ik word trouwens elke keer zo blij van dat stukje dat ze achter jullie aanrent, echt geweldig haha

jaa misschien is dat wel een goed idee, echt alleen belonen bij een goeie. Naja we proberen 'slechte' jambettes al niet meer te belonen, maar soms doen we dat wel. Martine zei ook nog, met clicker, als ze dr been op het hoogste punt houdt clicken, maar we hebben al poosje niet meer met clicker gewerkt.

Haha ja lief he, ik ga morgen trouwens met mn zusje, gewoon weer even knuffelen met de pony's en lekker met Polly VD doen.

xxmathildex

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-12 19:58

naturalwayx schreef:
Ziet er goed uit, en net wat Robin zegt zweep is handiger om mee te werken :).

Dankjewel ! Ja inderdaad, maar vaak reageert ze beter op handdruk, maar zweep is uiteindelijk wel handiger dus we gaan dat wel doen!

roozzie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-08-12 22:38

xxmathildex schreef:
xDreamerx schreef:

jaa misschien is dat wel een goed idee, echt alleen belonen bij een goeie. Naja we proberen 'slechte' jambettes al niet meer te belonen, maar soms doen we dat wel. Martine zei ook nog, met clicker, als ze dr been op het hoogste punt houdt clicken, maar we hebben al poosje niet meer met clicker gewerkt.

Haha ja lief he, ik ga morgen trouwens met mn zusje, gewoon weer even knuffelen met de pony's en lekker met Polly VD doen.

Dan gaan we gewoon weer met de clicker werken toch?(:
Misschien dat ze door de academische dressuur ook wat elastischer wordt haha(: