[AR] lamoen inkorten,hoe?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

timokyana

lamoen inkorten,hoe?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-12 20:43

Helaas is mijn lamoen te lang voor mijn shetlander.
Nu vroeg ik me af of het mogelijk is deze zelf in te korten en opnieuw te lassen.
Nu zag ik hier op de markt het volgende lamoen:
Afbeelding

Is het mogelijk mijn bestaande (rechte) lamoen ook zo te buigen dat pony aan de achterkant meer ruimte krijgt?
Mijn lamoen:
Afbeelding
Stophaken en lichtogen zullen wel opnieuw gelast moeten worden,enig idee welke hoogte het prettigst is?

pippenstein

Re: lamoen inkorten,hoe?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-12 16:57

he zit jou lamoen niet ondersteboven. als je hem omdraait heb je ongeveer het zelfde principe. Je kunt inkorten maar dan zou ik een dunner stuk buis in de twee aan elkaar te lassen delen doen omdat zo'n lasnaad een zwak punt blijft. Mijn lamoen was ook te lang ( van mijn recreatie wagen ) en heb daar 30 cm vanaf laten halen. Buigen wordt lastig moet je niet zelf doen maar probeer eens met omgedraaien van je lamoen
Ik heb voor mijn concourwagen dezelfde lamoen als de foto boven maar ik zou nog wel een xtra lamoen willen voor kleinere pony. Waar zag je die te koop ? hoor het graag van je

timokyana

Re: lamoen inkorten,hoe?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-12 20:16

Hij stond op bokt te koop.
Ii heb iemand gevonden die hem kan buigen,nu nog even de goede maten vinden en inkorten.
Al word het wagentje wel verkocht.