Kan iemand mij ook meteen de voor en nadelen van deze banden (zowel massief als lucht) vertellen?
Is het voor een koets als deze fijner om er luchtbanden onder te zetten? Ik rij er voornamelijk in het bos mee.

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
JoyCiej007 schreef:Ik heb een marathonwagen, maar dan wel met luchtbanden. Dit inderdaad omdat het anders vaak toch wat zwaarder trekken is door 't bos en mul zand. Voor mij wel belangrijk, aangezien ik met shetten en een Welsh A rij.
Overigens zijn massieve banden wel verplicht voor de SGMW wedstrijden vanaf een bepaalde klasse, weet 't niet precies zeker maar vanaf klasse 3 of pas in klasse 4.
JoyCiej007 schreef:Er zal vast een goede reden voor zijn, maar eerlijk gezegd weet ik dat niet precies. Zal misschien wel iets met grip/snelheid te maken hebben. Denk dat bokkers die meer in de SGMW/wedstrijdsport zitten daar vast wel antwoord op kunnen geven.
Edit: even wat zoekwerk verricht en in 't verleden is hier ook een topic over geweest met zeer uitgebreide antwoorden etc.
Voor TS ook zéker relevant om even door te lezen, aangezien daar ook voor- en nadelen van massief versus lucht worden afgewogen.
[AR] Waarom 'zulke wielen' onder een marathonwagen?