HELP!! M'n shet trekt naar buite met longeren...

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

xroosx1e

HELP!! M'n shet trekt naar buite met longeren...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-12 09:21

Hoi bokkers!!

Ik heb 2 probleempjes, over longeren:
:list:
1: Mijn shet, 5 jaar oud, trekt de hele tijd naar buiten tijdens het longeren en ze parkeert zichzelf in en hoek...

2: Sally, de shet, wil alleen rechtsom longeren, linksom doet ze niet. als ik dan een stukje met haar mee loop, en dan naar het midden ga, draait ze gelijk om.... :?

Wie o wie weet wat ik moet doen????! Plies help me!!

xxx

Sillemie

Re: HELP!! M'n shet trekt naar buite met longeren...

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-12 11:13

Stilaan opbouwen?
Ik heb bij mijn beide pony's in het begin altijd schuin achter gelopen, zodat ik met de longeerzweep nog aan hen kon. Zo heb ik hen eerst geleerd wat een cirkel is en wat die knal nu betekent. En in het begin is dat HARD werken, je moet zelf veel meer meelopen en erg oplettend zijn: elke fout corrigeren en elk goed ding belonen! Als het zo goed gaat kan je iets meer naar het midden gaan, maar wel steeds zorgen dat je de '3-hoek' bewaard. Dat je dus niet voor zijn hoofd gaat staan (enkel voor te stoppen dan). Zo is het bij mij toch gelukt...
En dat rechtsom lopen kan ook veroorzaakt worden omdat je shet op een of andere manier pijn heeft als die linksom loopt.

TurdusMerula

Re: HELP!! M'n shet trekt naar buite met longeren...

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-12 22:53