Grondwerk, Vrijheidsdressuur en Horsemanship site's ?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

ZONNEbrill13

Grondwerk, Vrijheidsdressuur en Horsemanship site's ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-12 14:51

Lieve Bokkers,

Met mijn Shetlander wil ik graag beginnen met Grondwerk en Vrijheidsdressuur oefeningen.
Maar ik ben niet thuis in die dingen ! Waar kan ik het beste mee beginnen ? Grondwerk ?
Ook ben ik opzoek naar handige dingen. Bijvoorbeeld het nummer 1 boek bij Vrijheidsdressuur.
Of alle handige site's met uitgebreide informatie. 2 Site's ken ik al. Ben benieuwd !

E-Nalanta.
NistaVD.

Ik ben vooral opzoek naar site's omdat ik me er goed in wil verdiepen voor dat ik begin ;)

Nog meer ? Groetjes,

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-12 15:11

Verdiepen is goed, maar verdiepen houdt niet in een site lezen en gewoon nadoen wat daar geschreven is.
Houdt er altijd rekening mee dat een site vaak door 1 persoon geschreven is, en dat dit dus de werkwijze/mening van die persoon is met de paarden waar hij/zij mee heeft gewerkt. Dit hoeft namelijk niet altijd voor jou of je paard te werken (en afhankelijk van het type paard kan het zelfs gevaarlijk worden).

Verdiepen is heel veel lezen en bij alles wat je leest denken "zou dit voor mijn paard kunnen werken". Als je denkt van wel dan kan je dat eens proberen, maar kijk dan heel goed naar de reacties van je paard en bij het minste dat je twijfelt of het wel goed gaat is het niet de manier en moet je op zoek naar wat anders.

Voor grondwerk is misschien Parelli wel interessant, ik heb het idee (kan verkeerd zijn) dat je nog vrij weinig weet en nog heel erg zoekende bent. Daar is niks mis mee, dat is juist heel erg goed. Maar dan is een stappenplan zoals bij Parelli misschien nog niet zo slecht (al blijft bovenstaande ook hierbij te sprake, het kan altijd dat het niet werkt voor jou & je paard). Eerst een paar basisstappen aanleren en van daaruit gaan spelen met je paard ;)

Succes!

Amable

Re: Grondwerk, Vrijheidsdressuur en Horsemanship site's ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-12 20:37

Op mijn site kan je het eea lezen over vrijheidsdressuur en clickertraining. Niet zozeer de oefeningen maar de manier van trainen heb ik beschreven. www.amable.nl

tamary

Re: Grondwerk, Vrijheidsdressuur en Horsemanship site's ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-12 21:35

Margothermie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-12 19:06