spelletjes

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Margothermie

spelletjes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-12 14:35

Weet er iemand nog leuke spelletjes wat ik kan doen naast mijn paard???

ik heb al gekeken in boekjes en daar heb ik al leuke dingen gevonden zoals aan een touw wortels,appels,brood,enzovoort hangen zokan het paaard hett er afknabbelen niet altijd zo makkelijk :P

ik zou graag nog zo'n spelletjes doen weet er iemand er nog?????

Anoniem

Re: spelletjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-12 14:39

Wat voor spelletjes zoek je precies? Iets om je paard mee bezig te houden? Iets waar je zelf met je paard wil spelen? Kunstjes die je wil aanleren? Leren los volgen en allerlei dingen doen (over zeiltjes of ergens onderdoor of ..). Wat zoek je precies? Spelletjes is nogal ruim...

Nista_RX

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-12 16:39

Zoek je spelletjes zoals paarden-voetbal, slalommen, schriktraining, etc. of meer een richting zoals bijvoorbeeld vrijheidsdressuur?

Margothermie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-12 15:16

ik zoek spelletjes om mijn pony bezig te houden maar het mag ook iets zijn wat ik samen met mijn pony kan doen en kunstjes mag ook :) schriktraining mag maar ze schrikt van niets dus..... ;)

Anne_mieke88

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-12 15:21

ik volg dit, ik zoek ook spelletjes om mijn paard bezig te houden alleen ze moet stilstaan...dus ben beniewd naar spelletjes die je kan doen in stilstand of spelletjes in de stal etc

Hitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-12 17:42

Als je paard toch nergens bang van is, leer het dan dingen aanraken (targetten/touchen) op commando met zijn neus! :) (werkt trouwens ook heel goed wanneer je paard juist WEL bang is, om hem vertrouwder te maken met voorwerpen!) Moet hij zelf nadenken, en is een leuk basiskunstje! Verder... tsja, grondwerk oefeningentjes? doolhofjes, vooruit erin, achteruit eruit. Voetballen, slalommetjes, rondjes rond een pion laten lopen vanaf een afstandje ofzo... Wees creatief zou ik zeggen! :)

Succes! :D

lottex

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-12 15:57