Je heel goed inlezen en jezelf voornemen niet zulke impulsaankopen te doen.
Weet je wanneer ze gedekt is? Kijk hier op de forums rond en verdiep je in voeding voor een drachtige merrie en zorg dat je weet wat je te doen staat als ze moet bevallen. Zorg voor voorbereiding. Bedenk wat je met het diertje wil gaan doen, nu als tweejarige kun je met haar gaan wandelen.
AdnerB
Geplaatst: 16-06-12 22:28
heb je er zelf voor gekozen om haar te laten dekken? ik vind het namelijk erg vroeg aangezien ze zelf nog een kind is.
ik zou verder niks met haar doen op een borstel en hoefjes krabben en soms een kleine wandeling na. verder zou ik haar lekker bij soortgenootjes zetten en niks mee doen.
hordi015
Geplaatst door de TopicStarter: 16-06-12 22:34
bedankt voor je reactie
volgens de handelaar die haar, woensdag, heeft verkocht is ze uitgerekend in maart 2013.
volgende week komt onze veearts voor een complete check en een echo.
Een inpuls aankoop. Dat doe ik ook wel eens in de supermarkt maar dan koop ik een mars. Zou er vooral niet te veel mee doen lekker op de wei neer zetten en zorgen dat ze voldoende vitamine en minaralen binnen krijgt.
Bente_Sol
Geplaatst: 18-06-12 20:00
Een Shetlander merrie kan veel hebben. Ik heb er hier ook 2 staan. Van de eerste wist ik niet dat ze zwanger was. De veearts had gezegt dat ze leeg was.. 2 dagen na het rijden liep er opeens een veulen in de wei. De andere merrie liep 5 dagen voor de bevalling ook nog voor de kar. Beide veulens doen het prima! En hebben nergens last van gehad.
Ik zou de merrie ook pas vanaf van de winter wat extra gaan bij voeren. Nu zit er nog genoeg in het gras.
Je kan haar mak maken voor de kar met 2 jaar. Haar leren op je stem te reageren en daarna beginnen met tuigen. Maar ik zou haar niet voor het 3e jaar voor de kar zetten!