[AR] Shetlander (grote maat) beleren voor de kar.

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

PrimeurLover

Shetlander (grote maat) beleren voor de kar.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-06-12 18:36

:j Hoi!
Mijn vriendin en ik willen graag onze Winnie, een superlieve, maar ook ondeugende :+ Shet, voor de kar beleren. De oom van mijn vriendin heeft zelf ook een Shetlander en nog andere paarden. Hij heeft ook een kar, dus de spullen zijn geen probleem. Het gaat meer om het laten wennen op een goede manier, zodat Winnie geen ''slechte'' ervaringen heeft met het karretje. :D Mijn vriendin en ik zijn alleen bekend met zadelmak maken, dus we hebben sowieso haar oom erbij, zodat hij ons kan helpen. Maar hebben jullie misschien nog wat tippies?

Groetjes Primeurlover, mijn vriendin *anoniem :D* en Winnie. /3

Blackxox

Re: Shetlander (grote maat) beleren voor de kar.

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-12 19:16

Ik ben toevallig ook bezig met een grote shet voor de kar te beleren! Winnie moet eerst wennen aan het tuig, laat hem daar lekker veel mee lopen, dan kan je hem een keer voor de kar zetten en op het terrein ernaast lopen. En dat blijven herhalen herhalen herhalen, en natuurlijk veel geduld hebben. Is Winnie al beleerd met het bit? Of dat ook nog niet? Zoniet, dan kan je hem/haar beter eerst aan het bit laten wennen en zorgen dat hij het niet erg vind als er druk op de teugels staan en er gestuurd word.

hafjelinger

Re: Shetlander (grote maat) beleren voor de kar.

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-12 19:27

Heb je zelf wel men-ervaring?

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-12 21:07

Aangezien hier middels de zoekfunctie op Bokt genoeg topics over te vinden zijn, hier een slotje.