"overstappen" naar clickertraining?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Nooor_

"overstappen" naar clickertraining?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-06-12 12:03

Hee,
Ik ben sinds kort een beetje begonnen met vd met mijn bijrijdpaard (ja, ik heb toestemming van de eigenaresse :j) en heb het tot nu toe gewoon gedaan op stem en beloningen, dus zonder clicker.
Hij pakt het best goed op volgens mij; hij kan nu namelijk al de basis ongeveer (meelopen, teruglopen), hij kan "flehmen" ongeveer, hij kan het begin van de jambette, hij schraapt daarbij wel nog dus die moeten we nog verbeteren, en hij kan z'n nek lang maken (helemaal uitstrekken, weet niet helemaal hoe ik dat moet noemen). Dus een beetje de simpele kunstjes.
Nou zat ik een beetje te kijken hoe ik kan proberen om de jambette te verbeteren dat hij niet meer schraapt, en toen zag ik iets over clickertraining. Maar is het nou slim om nog over te stappen op clickertraining als ik het al ong. een maand zonder clicker doe?
En hebben jullie nog tips hoe ik goed de jambette beter kan maken, en voor andere dingen die ik hem hierna kan gaan leren?

Groetjes

Anoniem

Re: "overstappen" naar clickertraining?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-12 12:17

Overstappen op clickertraining kan altijd, alleen zal je dan wel weer even een stap moeten terugzetten en je training aanpassen. Dus meteen gaan clickeren op de jambette zonder dat je ooit met de clicker gewerkt hebt (bij dit paard) is niet mogelijk. Hier op bokt vind je wel informatie om te starten met clickertraining, evenals dat op internet heel veel staat. Ook is hier een topic van mensen die met clickertraining werken: [GVL] Nog meer mensen die werken met clickertraining? Kom je ook wel interessante dingen in tegen ;)