Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
mie123gie schreef:ik krijg nog niet genoeg respect van hem als ik namelijk werk aan een join up en ik negeer hem compleet dan hoort hij naar mij toe te komen maar de paarden in de padock vindt hij toch intressanter hoe hebben jullie dat
sallandval schreef:mie123gie schreef:ik krijg nog niet genoeg respect van hem als ik namelijk werk aan een join up en ik negeer hem compleet dan hoort hij naar mij toe te komen maar de paarden in de padock vindt hij toch intressanter hoe hebben jullie dat
Wegjagen en dan negeren in geen join up hoor, dat is gewoon wegjagen...
capopjekop schreef:Waarom wil je een joinup doen? Ik doe dat niet, je kunt ook respect en vertrouwen kweken door gewoon met je paard aan de slag te gaan.
Lees dit anders eens: [NH] [NH] Join up, weet waar je mee bezig bent!
mie123gie schreef:daar ben ik het niet mee eens negeeren is het laatste onderdeel van een join up
aerdenhout1 schreef:Meisje.. ga eerst eens lezen wat een JU nu eigenlijk is!! je bent pas 11 jaar en ik denk dat een JU ver boven jou vermogen ligt!
De band versterk je niet met een JU!!!!
sallandval schreef:mie123gie schreef:daar ben ik het niet mee eens negeeren is het laatste onderdeel van een join up
Dan heb je niet zo goed begrepen wat een join up is ben ik bang... volgens mij denkt je paard namelijk ook dat je hem gewon wegjaagt. Dat is nu juist het tegenovergestelde van een join up, daarom loopt hij weg!
sallandval schreef:Dan heb je het verkeerd geleerd. Join up is het moment dat een paard achter je komt staan, daarna loopt hij achter je aan (=follow up). Bij sommige (dominante) paarden die door je heen dreigen te lopen bijv. kun je idd beginnen met het paard van je af te sturen (hoeft niet eens in galop hoor) zodat hij snapt dat hij dat niet moet doen en vervolgens wat meer afstand houdt.
Als je een bang of onzeker paard druk geeft door hem weg te jagen dan maak je hem alleen maar banger voor jou en ben je dus beslist geen join-up aan het doen. Kun je hem wel gewoon pakken?