Hoihoi,
Ik zit een beetje met een probleempje, ik heb nu een merrie van 11 jaar, maar volgensmij heeft zij bij het inrijden nooit echt de versnelling galop erbij geleerd.. Nu na een paar jaar prutsen met rijden naar de osteopate geweest en ze is nu helemaal op de goede weg, wordt echt al een paard met bespiering (en op dit moment vet van het vette gras..
). Maar nu wil het met buiging, stap, draf, overgangen en dergelijke wel, maar de galop is één drama.. Ben er nu een tijdje mee bezig, aan de longeerlijn en onder het zadel, maar het is rennen, duiken en struikelen, ze weet niet wat ze er mee aan moet. Het gaat nu wel wat beter, er zit ietsie pietsie stuur op en het is niet meer volledig duiken, maar echt comfortabel is het niet. Daar komt nog bij dat ik niet bepaald handig ben op dat soort momenten met mijn handen, dus heb ik het liever aan de longeerlijn. Maar wat voor bijzet kan dan het beste gebruikt worden? Ik doe nu eigenlijk touwtjes (nogal los) voor en een bandage achter de kont langs (tip van de osteopate, zo leert ze achterhand erbij te zetten) of ik doe dubbele lijnen. Maar met dubbele lijnen ben ik vaak niet consequent genoeg. Wat raden jullie aan om meer balans te krijgen in de galop? Of meer zo'n longeerhulp die van het bit, tussen de benen naar over de schoft gaat? Of is het eerst gewoon rechtuit met buitenrit?