Furia is een 9-jarige PRE ruin, die ik heb gekocht als 3 jarige hengst.
Het is een ontzettend lief paard, die ook netjes opgevoed is (vanzelfsprekend ook op grondwerk niveau).
Qua vrijheidsdressuur kan hij kusje geven, rondje draaien, parkeren, volgen, jambette, spaanse pas en liggen (sommige onderdelen kunnen nog wat afwerking gebruiken, maar gelukkig komt e_nalanta binnenkort op stal een clinic geven, door mij georganiseerd).
Het is wel een paard dat vooral graag de kunstjes doet die hij leuk vindt, zoals liggen en rondje draaien zijn favoriet bij hem

Nu had ik al best lang de wens om hem het steigeren op commando aan te leren. Alleen probleempje, hij doet dat bijna nooit uit zichzelf... Sinds we naar onze oude stal terug zijn verhuisd, barst hij weer van het zelfvertrouwen en zodoende dacht ik gister, ik zal nog eens een begin van de steiger proberen (eerst alles gecheckt qua leiderschap, laten liggen, achteruit lopen, parkeren). En hij kwam warempel een stukje van de grond!!

Sorry voor het lange verhaal, ik ben hier gewoon heel happy mee!
Commentaar om de steiger beter te maken (verzamelder, hoger) hoor ik graag.
Het stelt nog niet veel voor, maar ik had de hoop eigenlijk opgegeven dat ik het ooit zou kunnen aanleren, dus ben al heel blij.

Eerst even een still van het filmpje:

Het filmpje zelf:
En dan nog een foto van het liggen en pas vorig jaar:

En heb het liggen op commando ook op film, vorig jaar zomer (gaat inmiddels al weer stuk soepeler!).
Vanaf 1.30 komt het liggen op commando in dit filmpje:
http://youtu.be/zg3XfLg1zMw
Groetjes Madelief en Furia