[AR] Marathonrecreatiewagen voor pony 1.20, welke? Leon wat?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Rivjenn

Marathonrecreatiewagen voor pony 1.20, welke? Leon wat?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-12 20:45

Hoi,
ik ben op zoek naar een marathonrecreatiewagen voor mijn welshje van 1.20.
Maar wat is nou een goed merk?
Dus 1 die stevig en stabiel is, niet te zwaar en die nagenoeg niet roest...
Mijn man heeft zijn oog laten vallen op het merk Leon, geen idee waarom hoor, maar wie heeft ervaring met dit merk?
Wat zouden jullie aanraden of wat juist helemaal niet?
Welke merken zijn nog meer goed.
Heb over Clever al wat minpunten gelezen en te zwaar.

Romy_tessa

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-12 22:46

Ik heb nu een Excellent wagen, ben er zeer tevreden over. Die van mij komt bij Imanse uit Aalsmeer vandaan, zo te zien kom je ook uit Noord-Holland, dus dat is voor jou qua afstand ook wel te doen. Ik zou gewoon eens in verschillende showrooms gaan kijken, dan kan je zelf oordelen over alle merken.

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-12 10:26

Rivjenn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-12 17:16

stijnDC

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-12 18:50

Is er iets mis met die wAgen.

Ziet er toch netjes uit.

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-12 16:38

Ik heb nu ongeveer 5 jaar een Leon (recreatie-/marathonwagen) en ben er heel erg tevreden over :j .
Erg fijne wagen, houdt zich ook heel erg goed :j .

*heb even zitten kijken, maar helaas geen foto's van de Leon op deze pc*

NienSCHaap

Re: Marathonrecreatiewagen voor pony 1.20, welke? Leon wat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-12 17:41

Ik heb ook een Winner Binky de Luxe gehad, super wagentje, pony's liepen er super voor.
(iets andere kleur bekleding als in de ad hierbove gegeven is)
ook heb ik nog een lichtgewicht marathonwagen gehad (weet alleen niet welk merk, ga het opzoeken) met 16 inch wielen, ideaal te combineren met shetlanders en pony van 1.20.

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-12 23:48

Ik had een Winner Binky de luxe, maar mijn pony van 1.14 had er erg veel moeite mee. Bij verkoop werd me verteld dat hij 125 kg zou wegen. Na een jaar ploeteren eens gaan wegen, woog hij 220 kg. Dus meer dan de hele pony zelf. (zie net dat in die advertentie ook 125 kg wordt gezegd, maar dat is dus echt niet waar)

Nu heb ik een Cavalier Pinto, ideale wagen!! Weegt maar 142 kg. Wordt verkocht in Noord- Holland, Van Schie mensport. Fijne zaak, goede service.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-12 19:05

De Cavelier van Tine is echt super wagentje.
Ik heb zelf een (oudere versie van) de Clever Mini Duo (zie profiel) en ben er zeer, zeer tevreden over. Geen idee waar je opmerking over te zwaar vandaag komt want mijn A'tje van 1.15 en zijn maatje van 1.20 trekken het enkelspan meer dan makkelijk. Het is ook een stabiele, stevige wagen, we rijden regelmatig buiten in het bos, komen ook heus wel een keer een flinke bult/boomstronk/kuil tegen incl water etc en die wagen doorstaat het allemaal prima. Ook totaal geen roest oid. Ik denk dat hij zo tussen de 150 en 175 kg zit.

De Clever heeft 18 inch voor en 16 inch achter, rolt erg makkelijk en licht. Persoonlijk vind ik 16 inch voor een pony van 1.20 best wel laag. Kan makkelijk 18 inch of ook wel 21 inch hebben. Dus zou zelf kiezen voor een Cavelier of een Clever.

Laat je overigens niet alleen leiden door het gewicht. Rolweerstand is ook heel belangrijk (vandaar ook dat ik het zeg van die wat grotere wielen). Als je wat meer budget hebt, of 2e hands kunt kopen zijn de wagens van Dekkers superfijne wagens. In mijn profiel zie je er een achter mijn paard. Hij heeft ook mooie wagens voor pony's, Maisie hier @ bokt heeft ook een Dekkers wagen. Daar loopt haar pony van 1.18 enkelspan prima voor. Dat zijn wagens die plm 175/200 kg zijn, maar doordat ze gewoon heel goed gebouwd zijn, lopen ze super fijn achter de pony aan. Denk je erover om ooit nog met tweespan te gaan rijden zou ik zelfs gaan voor een wat zwaardere wagen, mijn Clever met tweespan loopt eigenlijk te snel en te licht achter de pony's aan, dan rijd ik liever met de wagen die ik achter mijn paard heb hangen (de 'grote' Dekkers, die is plm 250 kg trouwens).

Florinde

Re: Marathonrecreatiewagen voor pony 1.20, welke? Leon wat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-12 17:35

Ik heb ook een Winner type Binky. Die is zeker rond de 125 kg. Ik ben er tevreden over. 220 kg komt me raar voor.

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-12 18:36

Florinde schreef:
Ik heb ook een Winner type Binky. Die is zeker rond de 125 kg. Ik ben er tevreden over. 220 kg komt me raar voor.

Nou, heb hem op de weegbrug gehad, was echt 220 kg. En aan de pony te merken was het verschil ook duidelijk. Want nu heeft hij geen enkel probleem meer met de kar te trekken.

NienSCHaap

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-12 21:34

tine10 schreef:
Ik had een Winner Binky de luxe, maar mijn pony van 1.14 had er erg veel moeite mee. Bij verkoop werd me verteld dat hij 125 kg zou wegen. Na een jaar ploeteren eens gaan wegen, woog hij 220 kg. Dus meer dan de hele pony zelf. (zie net dat in die advertentie ook 125 kg wordt gezegd, maar dat is dus echt niet waar)

Nu heb ik een Cavalier Pinto, ideale wagen!! Weegt maar 142 kg. Wordt verkocht in Noord- Holland, Van Schie mensport. Fijne zaak, goede service.

Dat is raar! die van mij op de weegbrug wel 125 ongeveer aangaf, mijn pukkie hackney kon er makkelijk mee lopen.

NienSCHaap

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-12 21:36

tine10 schreef:
Florinde schreef:

Nou, heb hem op de weegbrug gehad, was echt 220 kg. En aan de pony te merken was het verschil ook duidelijk. Want nu heeft hij geen enkel probleem meer met de kar te trekken.

Je zou dan denken dat het gewoon niet die lichtgewicht is, maar een andere winner.
Kan me niet goed voorstellen.

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-12 23:22

Ik weet ook niet hoe het kan, maar ik was zeer ontstemd toen ik erachter kwam. En ook over de manier van reageren van de verkoper. Ik moest maar de remmen, de bankjes en bokkussen eraf slopen, dan werd hij wel lichter. Maar zo had ik de wagen niet gekocht. Arme pony heeft een jaar lang lopen zwoegen voor die kar. Ik zat al te mopperen dat hij toch eindelijk wel eens een keer conditie zou mogen krijgen en gewoon die kar zou kunnen trekken.

Ik kwam erachter door de sneeuw. Toen ging ik met een sleetje erachter, toen kon hij ineens wel dressuurmatig heel leuk lopen (anders was hij alleen maar aan het trekken). Dus ik dacht: nou, als de kar er weer achter kan, gaan we eindelijk eens een goede dressuurproef laten zien. Maar toen ging het weer helemaal mis. Nu snap ik ook wel dat een slee wel heel erg licht was, maar het ging me echt om dat pony dus wel degelijk kon lopen. Toen dus maar de wagen eens gaan wegen, en je begrijpt, ik schrok me rot. Arme pony deed juist heel erg zijn best.

Bij het ondertekenen van koopcontract van nieuwe wagen dus duidelijk erin opgenomen dat ik hem niet zou afnemen als bij boven een bepaald gewicht zou komen. Dit geintje wilde ik niet nog een keer meemaken.