De laatste tijd ben ik iets actiever met longeren bezig, vanwege conditie van het paard, afwisseling én het oefenen van de galop.
Nu heb ik alleen een probleem waarvan ik niet weet hoe ik het kan oplossen/ermee om moet gaan:
Paard reageert perfect op de stemhulpen, maakt netjes de overgangen en reageert dus prima. Echter gaat de rechtergalop niet goed: hij springt overkruist aan: voor goed, achter fout.
Onder het zadel doet hij dit ook af en toe, echter weet ik hem dan (uiteindelijk en soms al na 1x proberen) met mijn zit, hulpen en het vragen van stelling en buiging goed in galop te krijgen. Hij vind galopperen erg moeilijk en heeft moeite met het vinden van zijn balans. Ik moet wel zeggen dat de rechtergalop beter gaat als hij ontspannen en actiever loopt, hier probeer ik ook tijdens het longeren op te letten.
Met de linkergalop heeft hij overigens geen enkele moeite goed aan te springen. Ook heeft hij in de draf geen (opvallende) moeite met zijn stelling en buiging op de rechter- en linkerhand.
Onder het zadel weet ik er dus wel mee te dealen en aan de longe is het enkel de rechtergalop... Ik heb werkelijk geen idee hoe ik dit aan de longe kan doen, wie o wie heeft tips voor mij?

Alvast bedankt!