hebben jullie tips?(VD)

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Kabayo

hebben jullie tips?(VD)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-12 22:08

hoi,
ik wil zo langzamer hand beginnen met mijn arabieren aan VD

Lady kan al staanblijven , hoofd schudden, voetje , mini steiger(ben ik echt heel voorzichtig meebezig ) , iets aanraken op commando en volg. Ik ben ook bezig met achterwaarts maar dat vind ze nog lastig omdat ze nog jong is.

Ik kan maar een keer per week VD doen. Ik heb namelijk lessen en wedstrijden dus anders komt het niet uit want het is wel een sportpony. Dat geldt ook voor die andere pony.

Cisco kan al staanblijven , volg , spagaat,hold ,volg , voetje en een beetje touch (iets aanraken).

maar omdat ik dus niet veel tijd heb , hoe kan ik dan op een snellere manier iets laten aanleren? de pony's zijn opzich lekker nieuwschierig en ze vertrouwen mij.

Nista_RX

Re: hebben jullie tips?(VD)

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-12 22:48

Niet een beetje vroeg om nu al met het steigeren bezig te zijn? Sowieso, waarom zou je alles zo snel mogelijk iets aan willen leren? Het gaat toch om het bezig zijn, alles opbouwen, correct uit laten voeren, de lol, en niet om zo snel mogelijk iets aan te leren voor het resultaat? Verkeerd bezig.

Neem voor vrijheidsdressuur eens een kijkje op www.nistaVD.tk .

Amigo20

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-12 22:59

ik ben het eens met Nista, mijn pony ben ik nu al een tijdje mee bezig, en die is nog laaaang niet toe aan stijgeren, eerst de kleinere dingen, en het gaat idd niet om het zo snel mogelijk aanleren, maar er lekker de tijd voor nemen vind ik

Tammy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-12 23:04

VD gaat (imo) om de techniek en afwerking van de uitvoering, niet om de snelheid van het aanleren.
je kan iets sneller aanleren door er tijd en geduld in te steken, dus misschien 2x per week even 5 minuten oefenen, je bent niet verplicht OF VD te doen OF te rijden, je kan ook voordat je gaat rijden even oefenen.
het ene paard leert snel, de andere niet :)

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-06-12 08:11

die van mij leert snel en nahja , het is wat je steigeren noemt xD
en ik wil gewoon weten welke manieren er zijn om alles aan te leren
(ik weet echt wel hoe VD werkt want ik doe dat al 2 jaar en die kent ook maar 4 dingen (knielen , steigeren , compliment en liggen))

DohoShots

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-12 21:40

Flemen is heel makkelijk om te leren, dat hebben ze zo door en het ziet er super grappig uit

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-12 09:15

@taarss
hoe kun je dat aan leren?

naturalwayx

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-12 08:54

Nista_RX schreef:
Niet een beetje vroeg om nu al met het steigeren bezig te zijn? Sowieso, waarom zou je alles zo snel mogelijk iets aan willen leren? Het gaat toch om het bezig zijn, alles opbouwen, correct uit laten voeren, de lol, en niet om zo snel mogelijk iets aan te leren voor het resultaat? Verkeerd bezig.

Neem voor vrijheidsdressuur eens een kijkje op http://www.nistaVD.tk .

Hier sluit ik me ook bij aan, het steigeren is niet zomaar iets je paard kan het ook tegen je gaan gebruiken..

Quibjeee

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-12 17:38

er zijn heel veel sites op internet waar je veel goede informatie kunt vinden over hoe je VD moet aanpakken!

JasmijnJoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-12 18:28

Flemen kan gemakkelijk, gewoon door snoepjes doen ze het soms al en dat belonen, of appelstroop op de neus smeren? alles wat nieuw ruikt kunnen ze van gaan flemen.Water spuiten op de neus doen sommige het ook al xD En je hoeft het niet sneller aan te leren.Het is toch leuk? En vanwaar de haast? gewoon lekker rustig aan voor de fun en voor eht vertrouwen :d

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-06-12 07:51

het gaat nu niet over het steigeren.... daar hoef ik geen info over xD
en ik doe al 2 jaar vd dus ik weet heus wel hoe het werkt......
het gaat me alleen om hoe je ook op andere manieren kunsten aan kunt leren.

bedankt JasmijnJoy !

xisaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-12 13:19

Je kan ook dingen aanleren als meelopen/dravn. Wachten. Enzo
daar hb j uiteindelijk veel meer aan