Steigeren op andere manier.

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

kasiderambo

Steigeren op andere manier.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-12 21:23

Hoi, even voorstellen.

Rambo een shetje die ik al 4jaar verzorg was enorm dominant, hij beet en steigerde wanneer hij er zin in had.
Ik ben dan aan VD begonnen om zo zijn aandacht af te lijden.. na veel vallen en opstaan is dit ook gelukt maar meneertje bleef steigeren. Ik heb er zeer lang over na gedacht of ik zijn steiger gedrag op commando zou gaan zetten, ik ben er dan toch maar aan begonnen eind resultaat, meneer steigert wanneer ik het vraag. ( Ik laat hem achteruit in een rondje lopen, daarna draait hij naar me toe en staat op z'n twee beentjes. ) Nu zou ik het steigeren om een andere manier willen proberen en het op zweep commando willen zetten omdat dit me beter lijkt. :o Iemand tips?

DohoShots

Re: Steigeren op andere manier.

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-12 21:43

Ik zou in deze situatie heel voorzichtig te werk gaan omdat hij zo dominant is. Zou me eerder richten op de wat minder moeilijke kunstjes zoals achter uit lopen of voetje als hij dit nog niet kent?

kasiderambo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-06-12 21:47

taarss schreef:
Ik zou in deze situatie heel voorzichtig te werk gaan omdat hij zo dominant is. Zou me eerder richten op de wat minder moeilijke kunstjes zoals achter uit lopen of voetje als hij dit nog niet kent?

Hij kent de basis volledig (:

Anoniem

Re: Steigeren op andere manier.

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-12 21:52

terwijl hij omhoog komt bijv zweepje omhoog doen en ermee zwaaien en bijv: let op, hoooooog roepen, en vaak herhalen tot hij het snapt.. is het ongewenste steigeren al afgeleerd?

kasiderambo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-12 21:59

Frederieke_ schreef:
terwijl hij omhoog komt bijv zweepje omhoog doen en ermee zwaaien en bijv: let op, hoooooog roepen, en vaak herhalen tot hij het snapt.. is het ongewenste steigeren al afgeleerd?

Oké, bedankt.
Het ongewenst steigeren is afgeleerd door hem te laten steigeren. :)