Longeren met dubbele lijnen

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

ais

Longeren met dubbele lijnen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-12 15:20

Ik longeer nu altijd met een normale longeerlijn. Meestal met een longeerhulp of een pessoa, maar zou ook graag met dubbele lijnen longeren.

Nu vroeg ik me af hoe jullie hier mee begonnen zijn? Hoe reageerde je paard er in eerste instantie op? En hoe lang duurt het voordat je het zelf onder de knie hebt?

Happie

Re: Longeren met dubbele lijnen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-12 10:14

Dit is misschien niet de tip die je wilt horen maar ik zou zeggen neem eens les. Of vraag iemand om je een keer te helpen.

DohoShots

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-12 21:47

Het is verstandig om er de eerste keren iemand naast te hebben die weet hoe het moet maar op zich is het niet al te moeilijk als je het eenmaal onder de knie hebt. Meestal doe je de buiten lijn bij de billen van het paard maar bij een paard die dit nog niet gewend is zou ik het eerst over de rug heen doen

Alice13

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-12 21:52

Misschien een andere vraag? maar wat is de werking van een dubbele lijn precies tov bv een pessoa of enkele lijn.

Ik wil mijn paard voornamelijk de achterhand trainen die op rechts minder goed onder gezet wordt. en zoek de juiste manier ook wanneer we niet onder het zadel rijden.

ais

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-12 10:45

Happie schreef:
Dit is misschien niet de tip die je wilt horen maar ik zou zeggen neem eens les. Of vraag iemand om je een keer te helpen.

Zulke tips zijn zeker welkom, maar mijn vraag is dan waar zulke lessen aangeboden worden? Ik ken hier zelf namelijk niemand in de buurt die weet hoe dit moet, of die hierin les geeft. Vandaar ook dat ik mijn vraag hier neer zet :)

Ook ik ben wel benieuwd naar wat het effect/verschil is met longeren met een pessoa, want ook ik wil de achterhand graag wat extra trainen. :)

Edit: Zulk soort dingen doe ik sowieso niet in m'n eentje de eerste keer/keren, toen ik met pessoa begon was daar de eerste keren ook iemand bij, die het al vaker gedaan had :)

Happie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-12 11:07

@ Ais misschien is het handig om te vermelden in welke omgeving je opzoek bent?

ais

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-12 14:07

Dat is inderdaad wel handig ja :o Ik dacht dat ik mijn woonplaatst ingevuld had, maar blijkbaar niet.
Ik woon zelf in Tilburg, mijn paard staat in Dongen.