[AR] Stefan (10) wil mennen...

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Zilfstar

Stefan (10) wil mennen...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-05-12 16:47

Dus mag hij eerst op de grond oefenen met sturen. :+

Omdat het paard in kwestie geheel in tuig loopt en Stefan dus met Lange Lijnen stuurt heb ik het maar bij Aangespannen Rijden gezet. Als het hier niet goed staat, graag verplaatsen.

Stefan van 10 wil graag een shet. Of een tweespan en hij riep zelfs al een vierspan! Om te mennen dus. Want Stefan van 10 houdt van paarden, maar wil niet rijden. Want dan kan je vallen. Neeeee Stefan van 10 wil een shet, of een tweespan. Misschien zelfs wel vier. Waar Stefan (van 10 dus, want hij voelt zich al erg groot) dat van gaat betalen weet hij nog niet. Een bijbaantje in de supermarkt waarschijnlijk. Want Stefan, ja die van 10, denkt dat hij al mag werken :+

Nou werken mag hij inderdaad... van mij en vooral VOOR mij. Stal uitmesten, paardje poetsen, voer klaar zetten. En dan? Dan mag Stefan van 10 gaan mennen. Met een heus echt paard. Met tuig en leidsels.... maar dan wel vanaf de grond!

Vandaag was de tweede keer dat hij met ons paard mocht werken met lange lijnen (hij heeft vroeger al op dit paard gezeten heel vaak hoor. Ze kennen elkaar erg goed. We hebben Jippe nu 3 jaar).

Afbeelding

Jippe was echt superbraaf, luisterde goed en had niet meer de neiging naar mij toe te komen. Ik kon dus mooi op afstand foto's nemen.

Afbeelding

"Gaat het goed zo mama?"
Afbeelding

En wat filmpjes.
Figuren rijden gaat nog best wat stroef, maar voor een tweede keer niet verkeerd.
Mijn bedoelde GROTE volte wordt een...

http://www.youtube.com/watch?v=nThwYrX_iGg&feature=youtu.be

Euhmmm.. Links rechts... wat is ook alweer wat?
Jippe luistert braaaaaf naar de aanwijzingen en blijft er heel nuchter onder. Best beest!

http://www.youtube.com/watch?v=QAyPHhASGmo&feature=youtu.be

Deze kleine volte lukt al beter...

http://www.youtube.com/watch?v=9hkcVNvXbds&feature=youtu.be

Dat Stefan vooral rechts de leidsel niet goed vast heeft etc komt omdat hij een lichamelijke uitdaging heeft en problemen met zijn spierspanning (vooral rechts)

Na een kwartier was ie al best moe. Dus bandje erachter gehangen en Stefan erop gezet :+ Effe lekker trekken voor Jippe. Stefan had hierna het zand in zijn onderbroek zitten _O-

tsja die shet, of 2.... die komen er ooit wrs wel. Hij is al aan het sparen. Maar eerst nog flink wat leren met Jippe.

Lillian__

Re: Stefan (10) wil mennen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-12 21:00

wat leuk! shetlander zou leuk zijn haha :D

BlueStar

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-12 23:30

Wat mag jij trots zijn op paard en je zoon. Ziet er super leuk uit en ik heb genoten van de filmpjes.

Ik hoop dat hij snel een eigen shetter heeft al is het maar een verzorgshet. Kei leuke dieren maar wel met karakter :P

IvysToeter

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-12 08:15

wat super leuk!
wat is Jippe een leuk braaf paard! ik vind het knap hoor van stefan en jippe :j

chocobroodje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-12 08:20

Het ziet er super uit voor een 2de keer zeg, en wat een grote knul voor zijn 10 jaar :o dat gaat zeker de goede kant op, ben heel benieuwd naar de eerste keer met koets!