Beginnen met parelli

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Avalon87

Beginnen met parelli

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-05-12 10:04

Zoals velen voor mij, heb ik besloten ook het pad van Parelli te gaan bewandelen.
Tot nu toe vind ik de uitleg en de opbouw in de stof erg helder, met voldoende handvatten.

De motivatie is er :)
Het paard is er :D

Maar dan verder?

Welke dvd's zijn handig om te kopen als goede voorbereiding? ( de Parelliclub is denk ik niet voor ons weggelegd, ik heb geen creditcard en zit niet graag aan dingen vast, ik wil eerst proberen of het wat voor ons is )
Voor zover ik uit oudere bokt berichten kon opmaken, zijn level 1 en 2 een absolute must-have?
Weet iemand misschien een goede en bekwame instructeur in de omgeving van Zuid-oost Brabant?

Alvast bedankt!

Silence

Re: Beginnen met parelli

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-12 10:09

Ik zit ook in Zuid Oost brabant en wil ook met Parelli beginnen.
Een echte Parelli instructeur zit hier niet in de buurt, maar ik ben op de lijst gegaan bij Humpfrey Dirks.
Hij houd hier geregeld lesdagen.

xmarliez

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-12 11:44

Humphrey is zeker aan te raden. Hij geeft heel erg fijn les.
Een must is toch wel oud level 1 en 2 door te lopen. En daarnaast zijn de Succes Series en Liberty and Horsebehavior ook een waardevolle aanvulling.

TurdusMerula

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-12 13:53

Oude level 1 staat ook de Savvy Club, misschien is het juist iets voor je. :)

MaritB

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-12 13:54

Wil je perse les van een parelli instructeur, of van iemand die parelli gericht werkt?

TurdusMerula

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-12 13:54

ElSea

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-12 13:57

Je kan ook een berichtje sturen nar maureen16 hier op bokt. Die heeft as weekend een parellidag mt irene lier.

xmarliez

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-12 18:21

Maritje1991 schreef:
Wil je perse les van een parelli instructeur, of van iemand die parelli gericht werkt?

Een Parelli instructeur lijkt me beter. Er zijn ontelbaar veel mensen die volgens de Parelli methode werken en denken dat ze genoeg kennis hebben om een ander te helpen. Helaas is die kennis er vaak niet en leren ze dingen verkeerd aan of kunnen ze dingen niet juist inschatten.
Als het met je eigen paard lukt wil het niet zeggen dat het met een ander paard/eigenaar ook lukt.

Een Parelli instructeur (niet een die even een fast track doet..) heeft hier veel meer inzicht in en vooral een Parelli instructeur die bereid is door te leren en niet na 2 sterren denkt de wijsheid in pacht te hebben.

LastDream

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-12 18:45

liekec schreef:
Je kan ook een berichtje sturen nar maureen16 hier op bokt. Die heeft as weekend een parellidag mt irene lier.

een aanrader :D

ElSea

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-12 18:47

Je kent haar nog niet eens.

LastDream

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-12 18:48

liekec schreef:
Je kent haar nog niet eens.

ik hoor toch verhalen. van haar

TurdusMerula

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-12 19:08

Citaat:
Een Parelli instructeur (niet een die even een fast track doet..) heeft hier veel meer inzicht in en vooral een Parelli instructeur die bereid is door te leren en niet na 2 sterren denkt de wijsheid in pacht te hebben.

Een flink aantal instructeurs uit Nederland heeft de fast track gedaan... ;)
Je doet met een internship wel ervaring op, maar dat zegt niet alles over je didactische kwaliteiten, je leert daar immers ook een hele hoop meer (hard werken :D )...
Sowieso hebben we nog geen instructeurs met meer dan twee sterren, behalve Eddy Modde, die geen officieel instructeur meer is...

Ik snap je punt wel hoor, maar ik ben het niet helemaal met je eens, denk ik. :)

xmarliez

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-12 20:21

Iedere instructeur moet de fast track gedaan hebben maar de opleiding daarna is ook in Parelli land heel belangrijk :)
Niets tegen andere instructeurs hoor maar het is belangrijk te zoeken naar een goede ipv iemand die zelf level 4 is en daarom denkt alles te kunnen.

MaritB

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-12 22:28

Ik raad enkel mensen aan die persoonlijk ken, en weet wat ze kunnen.