[AR] Koetsiersbewijs, eigen paard gebruiken of leen paard?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Zeeuwsemeid

Koetsiersbewijs, eigen paard gebruiken of leen paard?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-05-12 22:46

Ik ben wel benieuwd wat mijn mede bokkers hebben gedaan, hebben jullie het behaald met een eigen/verzorgpaard of gewoon met een leen paard op de locatie zelf? Ik ga voor mijn koetsiersbewijs maar twijfel enorm of ik dit met ''mijn'' paard wil doen of dat ik het met een paard van daar wil halen, ik ken immers ''mijn'' paard en ben aan hem gewend maar aan de andere kant ben ik dan volledig afhankelijk van iemand die hem + de wagen iedere keer heen en weer rijd tot ik het bewijs heb.. Ik twijfel er echt heel erg over :')

Ibbel

Re: Koetsiersbewijs, eigen paard gebruiken of leen paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-12 23:17

Ik heb geen cursus gedaan, maar een (beperkt) aantal privélessen met m'n eigen span. Daarna 1 keer proefgereden met een leenspan en daarmee examen gedaan. Dat gaf me the best of both worlds: voldoende les met eigen paard om daar vertrouwd mee op pad te gaan (eigen paard was ook net beleerd), maar ook de zekerheid van een gepokt en gemazeld manegepaard die echt geen stap fout zet bij het examen.

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-12 23:23

Kan je niet helpen met die beslissing.

Toen ik mijn koetsiersbewijs haalde had ik geen eigen paard, dus met lespaarden gelesd en afgereden.

Echter als je met vervoer zit, moet je dat wel van te voren echt goed geregeld hebben.
Want iemand die paard en wagen kan vervoeren vinden zal niet meevallen.

Suzan_bobar

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-12 23:40

Ik heb het met een eigen paard van een mede cursist gedaan. Ik zou je paard meenemen en het er met de instructeur over hebben. Die kan je het beste advies geven. Succes

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-12 08:07

Ik heb met een van mijn eigen pony's examen gedaan.
Net als een van de andere cursisten, die op aanraden van mijn instructrice (die de cursus gaf) met mijn pony reed.

Mocht ik ooit nog voor 2span of langspan gaan wil ik dit ook weer met een eigen span doen.

Zeeuwsemeid

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-05-12 09:18

Sjolvir schreef:
Kan je niet helpen met die beslissing.

Toen ik mijn koetsiersbewijs haalde had ik geen eigen paard, dus met lespaarden gelesd en afgereden.

Echter als je met vervoer zit, moet je dat wel van te voren echt goed geregeld hebben.
Want iemand die paard en wagen kan vervoeren vinden zal niet meevallen.

We hebben een tweepaards trailer + een rails ervoor om de wagen op te zetten (een echte mentrailer dus), dus iemand met een E rijbewijs is al voldoende hihi