Steigeren aanleren

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Rowenaduke

Steigeren aanleren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-05-12 14:16

hey bokkers,

ik wil mijn pony binnenkort het commando steigeren gaan aanleren.
Ik weet alleen niet precies hoe ik dit moet aanleren, en wat een handig stemcommando hiervoor is.
Mijn pony is namenlijk erg slim, en ook een tikkeltje dominant, en de spagaat doet hij zelfs al op stemcommando, dus ik moet een handig woord hebben wat ik niet vaak gebruik, anders staat hij dalijk ineens voor me te steigeren uitzichzelf, en dat is niet de bedoeling :Y) .
Dus wie kan mij hier wat meer uitleg over geven?

Annabel

Re: Steigeren aanleren

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-12 14:18

Voorlopig nog niet doen!!
Kent je pony alle basis van de VD?
Steigeren is een gevaarlijke oefening waarbij je moet weten wat je aan het doen bent.
Neem les zou ik zeggen ;)

Rowenaduke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-05-12 14:22

Mijn pony kent wel al wat oefeningen ja, en doe heel veel grondwerk met hem.
Ja ik zou best een keer een les willen nemen, maar dat is ook niet iets wat je zomaar doet, ik ken niemand in de omgeving en wil wel iemand die weet waar hij/zij over praat.

lovevanny

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-12 14:55

Opzich leuk , ook leuke actiefotos! Maar je paard kan het ook ineens doen terwijl je het niet wil hè ;) omdat je je paard beloont als hij steigert denkt je paard misschien als ik ga steigeren word ik beloont...

Jolijneniris

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-12 14:57

zorgen dat die het alleen doet op beide commandos , doet die het op 1 van de 2 ? negeren..
maar zorg écht dat die de bassis kan & dat die het NOOIT uit zich zelf doet.

Rowenaduke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-05-12 15:02

Ja, ik wacht er ook nog even mee, pas als ik zeker weet waar ik mee bezig ben begin ik eraan.
Hij kan momenteel jambette, spaanse pas, buigen,spagaat, compliment, naar me toe komen op command, en wachten op commando.
Maar hoe hebben jullie het aangeleerd?

Nista_RX

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-12 17:15

Ik vind zelf persoonlijk dat jouw paard er nog niet klaar voor is, als ik dit zo allemaal lees. Weet waar je aan begint, en wees hier voorzichtig mee. Neem eens een kijkje op www.nistaVD.tk , daar staat hier alles over uitgelegd. Nogmaals, weet waar je aan begint, het kan heel anders uitpakken. Kleine kunsten, grondwerk, zo te zien mist er een basis, er is nog n hoop te doen. Veel plezier!

kasiderambo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-12 18:52

Mijn shetje was ook enorm dominant .. uiteindelijk ben ik dan toch het steigeren gaan aanleren, dominantie is nu weg. Hij bijt niet meer, en gaat ook niet meer gaan steigeren wanneer hij zin heeft, dus hier is het dominantie probleem opgelost. Ik heb hem het steigeren aangeleerd door achteruit een rondje te laten lopen en zo ging ie dan steigeren, véél belonen ook :)

Rowenaduke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-05-12 19:16

Nista_RX schreef:
Ik vind zelf persoonlijk dat jouw paard er nog niet klaar voor is, als ik dit zo allemaal lees. Weet waar je aan begint, en wees hier voorzichtig mee. Neem eens een kijkje op http://www.nistaVD.tk , daar staat hier alles over uitgelegd. Nogmaals, weet waar je aan begint, het kan heel anders uitpakken. Kleine kunsten, grondwerk, zo te zien mist er een basis, er is nog n hoop te doen. Veel plezier!

Wat bedoel je met de laatste zin?
Want grondwerk,freestyle etc.. doe ik juist heel veel.