[AR] Sulky courbette doormidden gebroken, meer ervaringen?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

wereld

Sulky courbette doormidden gebroken, meer ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-05-12 13:24

Sinds 2,5 jaar heb ik dse Sulky Courbette..

http://www.sulkys.eu/?

Altijd netjes op gepast, niet intensief gebruikt, en alleen voor rustige ritjes.
Na een paar maanden begon de bekledingal heel slecht te worden.. Nu vorige week, zouden we hem weer gebruiken dus haalde hem uit de schuur, pony ingespannen en degene gaat op de kar zitten, en hij breekt zo doormidden!! Op de lasnaad voor het bankje in de bodemplaat afgebroken..

Nou ben ik op zoek naar mensen die mischien iets soortgelijks heeft meegemaakt met deze sulky?

sasika

Re: Sulky courbette doormidden gebroken, meer ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-12 22:40

gadver! wat een eng idee zeg!! dit zal echt niet mogen gebeuren! heb zelf geen ervaring met deze sulkys maar de kwaliteit over lak en bekleding stond zowiezo erg slecht bekend

OnlyFroukje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-12 22:42

Ik zou die gene waar je hem weg hebt zowiezo contacteren, aangezien dit niet mag gebeuren hoor. Pff ben wel blij dat het niet midden op een weg gebeurde er zou maar een auto achter je rijden pffff. echt een eng idee! Maar ben blij dat er(zover ik begrijp) niemand gewond is geraakt.

nancyimka

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-12 09:36

Gedver eng zeg, hopelijk kunnen ze je helpen daar waar je hem gekocht hebt. Ik heb een oxer en moet mn eerste ritje nog gaan maken. Hopelijk heb ik meer geluk ermee. Succes hoop dat ze wat voor je kunnen betekenen

chocobroodje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-12 09:42

Het mag echt niet gebeuren maar wellicht is het "gewoon" pech geweest en een zwakke lasnaad geweest? Jeetje je moet er niet aan denken dat je onderweg was geweest.... Ik zou zeker contact opnemen met de dealer en anders met de fabriek zelf..... Zeker als ie ook nog binnen staat zou dat toch niet moeten kunnen gebeuren.

wereld

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-05-12 11:57

Ik heb idd contact gehad met de dealer.. Die zou de foto's die ik had gemailt van de kar doorsturen naar de fabrikant, maar helaas heb ik niks meer gehoord..

BlueStar

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-12 14:52

Ik heb een oxer met het zelfde probleem. Is al een oudje maar op de zelfde plaats als jij het beschrijft.
Mijn man wil in het midden een steunbalk lassen. Helaas is het dus gebeurt tijdens de rit en het paard heeft daar een behoorlijke schouder blessure van gehad.

HarriesHorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-12 14:55

hopen dat je snel wat hoort!
gelukkig dat je niet al onderweg was!

sander_lotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-12 06:10

Vervelend zeg! Gelukkig was je nog niet op pad!

Mijn lamoen is vorige zomer in 2 gebroken, niet op een plaats waar gelast was. (wagen was toen 2 jaar oud, ik heb hem zelf nieuw gekocht) Lamoen is op been van pony beland, gelukkig had hij door dat het niet klopte en ging hij gelijk stil staan. Daar stond ik dan, 20 km van huis, midden in het bos... Geen flauw idee waar ik was.

Gelukkig was het een georganiseerde koetsentocht en heeft men mij na een uur zoeken gevonden (ze hebben de hele tocht moeten rijden met de auto en aanhangwagen) en heeft men mij, mijn pony en de kapotte wagen naar huis gebracht.

Ik kan je wel zeggen dat je je dood schrikt als dit gebeurt! Je kan echt van geluk spreken dat je niet onderweg was toen je sulky doormidden brak!

corina430

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-12 00:04

Oh dat is linke boel zeg.
Lotte heb jij ook een Oxer of Courbette ? Ik heb ook zo'n ding, bij onze welsh. Laatst reed er iemand met me mee die nogal volslank is, en hij kraakte zo dat we al heel snel weer om zijn gedraaid en mijn bijrijder zelfs is gaan lopen. Volgens de leverancier zou hij die kilo's moeten kunnen hebben. Maar het is dus oppassen geblazen met die dingen blijkt maar weer uit jullie verhalen !

Modw

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-12 09:14

Ja de mijne is ook doormidden gebroken na nog geen jaar gebruik. Nadat ik foto's van het defect had gemaild wilde de fabricant echter een nieuw gedeelte opsturen. Dan moest ik het ding eerst uit elkaar slopen opsturen wachten op het nieuwe gedeelte. Ik ben naar het plaatselijke lasbedrijf gegaan en deze heeft er prima U ijzertjes op gelast. Menie erover en je ziet er bijna niets van. Is nu ook nog veel steviger. Dit aan de fabrikant gemeld met de rekening gepresenteerd maar daar nooit weer bericht op gehad. Ik ben echter het mail adres van de fabrikant kwijt. Ik had het karretje gekocht via "Stal Hazelberg" en deze hebben wel direct aktie ondernomen en mij met de fabricant in contact gebracht.

sander_lotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-12 09:36

@ Corina: nee ik heb een marathonwagen van Dutch, vierwieler dus. Maar uiteindelijk maakt het niet uit wat voor wagen je hebt, het is ontzettend schrikken als er plots iets breekt. Voor vertrek dus best altijd even checken of er geen scheur zit in het metaal. Vaak zie je het niet, maar soms kun je het wel zien en dan heb je jezelf weer een ongeval bespaard.
Bij mij was het lamoen op het achterbeen van mijn pony beland (gelukkig geen scherp stuk), pony merkte dat er iets niet goed was (voelde waarschijnlijk ook mijn paniek) en ging gelijk stil staan. Meer dan de helft van de pony's/paarden zou op hol slaan als een lamoen op hun been zou vallen, en dan wordt het pas écht gevaarlijk.

Ik heb wel even schrik gehad en heb eraan gedacht om mijn wagen te verkopen om een nieuwe te kopen, maar zelfs aan de duurste wagen kan wat schelen. Een kennis van me moet regelmatig wat lassen aan zijn wagen, ding heeft thans genoeg gekost. Maar het hoort er nu eenmaal bij.

wereld

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-12 17:19

We zijn er ondertussen achter dat de lasnaad niet gebroken was, maar het plaatwerk is gewoon doormidden gescheurd!!
ondertussen veel contact en woorden gehad met de winkel waar ik hem had gekocht. De fabrikant wilde nergens van weten, aldus de vrouw van de winkel.
Maar ze had een oplossing: of ik de kar even kwam brengen, dan zouden zij hem maken. Dus ik zeg, mevrouw ik woon op Terschelling, als ik met de trailer over de boot ga om de kar te brengen, vervolgens de week ergop weer met de trailer over de boot om hem te halen, ben ik 2 dagen kwijt en ongeveer 600 euro.
Ze bleef maar volhouden dat ze het dan ook niet wist, ze had me toch een goede optie geboden!!!
Nou dan moest ik hem hier maar laten repareren als dat niet te duur kwam, nou voor 200 euro kon hij gemaakt worden maar dat waren ze niet van plan te betalen. Overigens zei degene die ik er naar had laten kijken dat als je de breuk zou lassen, je de zwakke plek gewoon verplaatst.
De kar is gewoon veel te dun en licht gemaakt, het is een gevaar op de weg!!! Als ik de kar helermasal zou laten verstevigen zodat hij wel veilig zou zijn zou ik heel wat kwijt zijn..

Maar goed, ik heb dus 100 euro terug gestort gekregen, en de kar dus gewoon weg gegeven voor onderdelen.

Al met al

KOOP DEZE KAR NIET, HET IS EEN GEVAAR OP DE WEG!!

merrieveulen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-12 17:27

ik heb over die wagentjes al meer gehoord dat het niet bepaald topkwaliteit is. zo is er een bokker wiens bankje doorgekrakt is en een bokker waarbij het wiel eraf brak tijdens een normaal ritje. zelf ben ik ook ooit begonnen met zo'n wagentje, maar degene naar wie ik toeging voor het beleren van het maar huis-tuin-en keukenijzer. ik ben er toen een keer mee omgegaan, hele lamoen was verbogen en met de blote hand terug te buigen. ik heb er toen toch maar voor gekozen om een marathonwagentje te kopen, veel veiliger.

ik dacht ook dat een paar jaar terug de hele productie veranderd was, althans de kwaliteit van de gebruikte materialen. valt blijkbaar dus toch wel tegen dan... echt doodeng.

wereld

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-12 12:53

dat is toch ook niet best!! Ze moeten die dingen uit de handel nemen!