Eerder had ik altijd een mooie DVD met de dressuurproeven. Hierop kon je mooi bekijken hoe de proef precies in elkaar zat.
Echter ben ik nu overgestapt op het mennen en wil ik in Juni m'n eerste wedstrijd gaan rijden. Gedeelten van de proeven (figuren) zijn me nog niet helemaal duidelijk. Zijn deze filmpjes ook ergens terug te vinden?
Op youtube heb ik 1 filmpje van proef 56 kunnen vinden, maar diegene snapte ook niet helemaal hoe punt 13,14 en 16 in elkaar zaten, dus daar heb ik helaas niets aan.
Bij de DVD van de dressuur zit ook die van het mennen, ze zitten gewoon samen in één hoes
annastasia
Geplaatst door de TopicStarter: 26-05-12 18:56
Stom, want ik heb nog op de site van EJ gekeken en daar zag ik alleen maar de dressuurproeven DVD staan. Net m'n oude DVD erbij gepakt, en daar zitten inderdaad 2 discs in Als ik maandag tijd heb ga ik direct heen, Thanks!
Ze staan idd ook op de dressuur DVD. Ik heb ooit eens alleen de menproeven van iemand overgenomen.
Figuren zijn toch niet anders dan ohz? Ik ben alleen menner, dus heb nooit ohz gereden. En heb het proevenboekje ook niet bij de hand op die punten in die proef even na te kijken.
janouk
Geplaatst: 27-05-12 07:20
Je hoeft geen nieuwe DVD mennen te kopen, want de proeven zijn volgens mij niet veranderd. Ze hebben alleen een ander nummer gekregen. Voorheen hadden ze nummer 76 of zo. Gewoon de B proeven op de oude DVD bekijken.
Je rijdt een rechtsomkeert en op de diagonaal ga je naar stap. ALs je bij X komt, rijd je richting A. Als je bij D komt, zet je de linksomkeert in en op de diagonaal ga je naar draf. Even op papier tekenen dan wordt het vanzelf duidelijk.