[AR] combi 2span / wagentje

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

newmom

combi 2span / wagentje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-05-12 18:34

hallo,

omdat ik twijfel over het beeld wat het geven zal vraag ik jullie mening.
ik heb hier een 2span shetten wat ik 4 x per week in enkelspan rijdt, ze zijn dus wel in super conditie inmiddels,
nadat ik de handdoek in de ring had gegooid met mijn kanjers is het na het enkelspan rijden toch wel weer heel erg leuk geworden.
plus dat nu ze aan het werk zijn ze echt super relax zijn thuis.
hoe dan ook, nu heb ik een klein wagentje van poland carriage waar ze alleen heel makkelijk mee weg lopen, maar voor een tweede volwassene zit hij zwaar driet. :)
aangezien ik niet alleen wil rijden met tweespan en sowieso mijn instructeur mee moet heb ik 'voor tijdelijk' even een ander wagentje gekocht, alleen is hij wel een slag groter. hij is wel super licht.
Ik heb gisteravond even een foto van pony's en wagentje gemaakt voor het idee.
wat vinden jullie?

Afbeelding

newmom

Re: combi 2span / wagentje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-05-12 19:41

niemand wie zijn visie even wil delen?

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-12 21:54

Als ik het goed zie, is dat hij niet onderdoor kan draaien. En dat moet wel voor officiële wedstrijden. Kan je eventueel laten omlassen.
Voor de rest is ie aan hoge kant, maar dat is niet altijd verschrikkelijk.

newmom

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-05-12 22:15

nee, hij kan met het wiel tot aan het midden en daar zit een rolletje op de as(?)wat weer met het wiel meedraait. Maar wedstrijden rijden is voorlopig nog niet mijn ambitie, misschien later als ik wat meer km's heb gemaakt. Voor nu vind ik het leuk om lekker met de ponies op pad te kunnen en mijn gezin, in de zin van rijden gaan, picknickmand mee en zien waar we stranden. Hun conditie is inmiddels aardig op pijl, in de zin van 10min stap, 25 min draf, 10 min stap en 20 min draf, uitstappen, dat doen ze in enkelspan (met kleine wagen) fluitend en met twee hoeven in hun neusje :D
het gaat dus echt om een recreant hier :)
maar ik wil gewoon graag weten wat de meningen erover zijn, want hij is idd eigenlijk gewoon te groot, niet te zwaar, wel te groot. zit er ook idd hoog boven. zondag wil ik hem uit proberen, de mannen hebben jaren in 2span gelopen, alleen ik ben zo'n kneus wie het niet kan, begin dus wel onder begeleiding.

bedankt voor je reactie!

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-12 06:46

Super dat jullie elkaar gevonden hebben weer en dat het goed gaat in het enkelspan *\o/*
Als de pony's er fijn voor lopen, alles goed veilig vastgemaakt kan worden, dan zou het mij niet uit maken dat het koetsje te groot toont. Als het maar veilig is en de boom zo laag in te stellen is dat de pony's er met lopen geen last van hebben.

newmom

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-12 06:58

ik heb de boom aan laten passen, hij is te vergroten/verkleinen en ik heb hem omlaag laten buigen.
het zal er om gaan of de zwengen niet nog wat te hoog zijn, maar dan ren ik even terug naar mijn buurman wie er een stukje tussenuit haalt en weer vast lassen zal.

newmom

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-12 07:01

janouk schreef:
Super dat jullie elkaar gevonden hebben weer en dat het goed gaat in het enkelspan *\o/*
Als de pony's er fijn voor lopen, alles goed veilig vastgemaakt kan worden, dan zou het mij niet uit maken dat het koetsje te groot toont. Als het maar veilig is en de boom zo laag in te stellen is dat de pony's er met lopen geen last van hebben.

en ja, in enkelspan zijn t echt een stel druiven.. heerlijk.
ik rij er regelmatig mee naar de peuterspeelzaal om mijn kinderen op te halen, kan met beide en beide lopen ze zo de smalle oprit door en kunnen met het wagentje precies om de boom heen terug draaien haha
denk dat het wel heel goed voor onze band is geweest, de zwarte heb ik zelfs even bitloos gereden omdat hij een wond had bij zn mond, maar dat was geen probleem.

nu weer stapje verder.. hopenlijk kunnen we dan mee doen met de koetsenrit over twee weken.. :D lijkt me heel leuk!