ik wil mijn paard heel graag steigeren aanleren, ik weet de risico's maar onlangs dat wil ik het toch doen. ik heb overal op gezocht op internet hoe je dat nu moest aanleren maar ik kwam niks tegen. ik zal hem graag op het commando "up" willen laten steigeren, alleen hij steigert niet uit zichzelf. kunnene jullie mmij stapje voor stapje uitleggen hoe je dat moet leren, alvast erg bedankt
0000
Geplaatst: 24-05-12 16:53
Handig commando....Loopt ie een keer niet door, zit er iemand vreemds op/staat er iemands vreemd naast, die roept 'Hup' en heeft een paard in zijn nek....Topidee.
Zolang je zelf niet kan bedenken hoe je het aan zou moeten leren, moet je het niet doen.. Dit lijkt me geen goed idee.
44Myrthe44
Geplaatst: 24-05-12 16:59
Hahahahaha, up lijkt me dus ook géén handig commando . Ik zou er niet aan beginnen.
Nelson17
Geplaatst: 24-05-12 17:07
Up lijkt me inderdaad ook niet zo'n goed commando... Ik zou het hem eerst aanleren vanaf de grond en daarna uitbouwen naar onder het zadel. Ben je al begonnen met vrijheidsdressuur? Zo niet zou ik eerst de wat makkelijkere kunsten oefenen daaruit kan je namelijk het steigeren opbouwen Denk er wel over na dat een paard het steigeren ook kan gaan misbruiken, mijn paard heeft het ook geleerd bij zijn vorige eigenaren en uit verhalen heb ik gehoord dat hij toen een periode alleen maar ging steigeren...
tyresha22
Geplaatst door de TopicStarter: 24-05-12 17:48
hij kan al redelijk wat kunstjes, alleen hoe begin ik van af de grond, zonder iemand erop?
Nelson17
Geplaatst: 24-05-12 17:55
Mijn shet heb ik het aangeleerd door hem eerst op commando op het blok te laten staan. Na een tijdje gingen we niet meteen voor het blok staan maar dan rende ik er naar toe en zei ik 'op' dan is zijn commando voor op het blok. Toen ging hij er met een steiger op dus toen ben ik dat vaker gaan doen en dan zeg ik 'hoog' en zwaai ik mijn armen in de lucht en click ik. Daarna ben ik ook naar het blok toegelopen en ernaast gaan staan. Waardoor hij steigerde, toen ben ik steeds verder van het blok gaan staan waardoor hij het nu ook kan zonder blok Je moet er wel echt consuquent mee zijn en al helemaal als je het een groot paard wilt leren!
Er is geen bewijs dat dit topic gemaakt is om te rellen of als vakantielolletje en daarom het verzoek om netjes te reageren. Ik heb daarom een aantal berichten verwijderd.
Anoniem
Geplaatst: 24-05-12 18:00
ik zou eens een kijkje nemen op de site van eva roemaat (opzoeken op google op haar naam, dan vind je het wel) er zitten flink wat risico's aan, ik zou eerst eens alle andere kunsten van het vrijheidsdressuur aanleren en als laatst met steigeren beginnen. en als je het ohz wil leren, zul je het eerst er naast moeten aanleren. als het echt niet lukt, les nemen van iemand die er verstand van heeft. en als commando 'hoog' of 'steig' ofzo
Happy16
Geplaatst: 24-05-12 18:04
je kunt denk ik beter een commando kiezen wat er totaal niks mee te maken heeft...
Ik gebruik altijd het commando let op.... get up! bij let op gaat ze nog NIET steigeren, maar gaat ze al goed recht staan, en dan bij get up (+ zweep omhoog) gaat ze steigeren Ik rij niet op deze pony, dus ik denk dat jij het beste het commando let op.. get up! kan gebruiken en dan je tuigels naar voren en je benen aandrukken?
Hoe ik het heb geleerd is best simpel, ik ben gewoon scherpe bochten gaan maken in de bak tijdens het spelen en elk huppeltje heb ik beloond met een clickje, voedselbeloning en heeel veel knuffels en complimentjes! En natuurlijk gaf ik dan op dat moment het commando Toen ze door had dat ze omhoog moest komen als ik het commando gaf, was het makkelijk uit te bouwen