Compliment doen..

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

PuurxNatuur

Compliment doen..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-12 19:08

Hoi hoi!

Met mijn lease pony doe ik vrijheidsdressuur, ( mag ik doen van de eigenaar ) maar telkens als ik het been ( vanuit de spagaat ) wil optillen om ''het compliment'' te doen, gaat hij de jambette doen! Hoe kan ik hem dit afleren? -O-

Liefs Naomi

NikkivanOlst

Re: Compliment doen..

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-12 19:16

Hoe heb je de jambette aangeleerd en op welk commando staat die?

PuurxNatuur

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-12 19:18

De jambette heb ik aangeleerd eerst als je de singelplek aanraakt zeg maar en dan telkens als hij een stukje beweegt dan belonen etc. Nu alleen het been aanwijzen.. En nu strekt hij hem helemaal uit.. Hij staat op commando: Voet

Hoevenkrabben is voetje maar daar nog geen problemen mee gehad..

NikkivanOlst

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-12 19:20

Zet eerst die jambette maar op een zweepcommando :)
Je paard denkt omdat je daar in de buurt bent dat hij een jambette moet geven. Niet de eerste pony die dat doet ;) Heb al aardig wat paarden voor mn neus gehad met hetzelfde probleem :)

Als de jambette op zweepcommando staat ALLEEN laten uitvoeren als je om een jambette vraagt, dus als je het compliment straks weer wil vragen de jambette gewoon negeren en het been GOED vastpakken en dan belonen.

Kleine stapjes nemen, dus belonen zodra de pony gewoon netjes de voet geeft en geen jambette meer geeft. Want dat moet eerst afgeleerd worden voor je verder kunt :) Als je paardje normaal voet kan geven vanuit de spagaat kun je langzaam naar een echt compliment gaan werken ;)

PuurxNatuur

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-12 19:23

Hij staat ook op zweep commando, en ik negeer hem ook als ik hem bijv. aan het poetsen ben maar als ik dan zijn voetje vast wil pakken of over zijn voet aai dan gaat hij al -O-

NikkivanOlst

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-12 19:27

Vraag je om een 'voet' als je hem zn been op wil laten tillen voor het compliment?
Kan het ook aan liggen ;)

Gewoon negeren en eventueel een keertje boos worden. Wijs commando is trouwens ook niet slim, als je het op enkel zweep zet en niet toestaat op een andere manier jambettes te krijgen kan heel wat schelen in je verdere training :)

PuurxNatuur

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-12 19:29

Dankjewel! Hier ga ik zeker mee aan de slag!! Ik begin eerst met het zweep commando!