ik doe niet specifiek aan vrijheidsdressuur, maar dat lijkt mij toch wel leuk om mee te beginnen.
Hij pakte het voetje geven wel goed op, want ik beloonde hem met wortels en daar doet hij een moord voor

Ik heb geprobeerd om zijn voetje steeds iets naar voren te vragen, d.m.v. aantikken met de zweep of gewoon letterlijk voorzichtig naar voren te trekken. en dat werkte ook niet... Mijn paard had echt iets van, ik til mijn voet toch op waarom krijg ik geen eten???
Hij kreeg soms een ingeving en dan gooide hij zijn voetje naar voren en toen heb ik hem uiteraard heel goed beloond (eten en klopjes), alleen om het nog een keer voor elkaar te krijgen lukt niet

oh ja, soms heeft hij geen zin in eten en dan kan ik tegen zijn voetje aantikken wat ik wil, maar dan laat hij hem gewoon stijf op de grond staan, dat is natuurlijk ook niet echt handig. En andersom ook! als hij honger heeft gaat hij zijn voetje optillen

Kortom, ik wil graag van voetje geven langzaam over laten gaan in jambette, alleen dit lukt mij niet.
heeft iemand misschien tips of een stappenplan waarmee ik het voor elkaar kan krijgen?