Lichtgewicht longeerzweep

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Dakota_75

Lichtgewicht longeerzweep

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-12 19:43

Ik ben op zoek naar een zo licht mogelijke longeerzweep en dan het liefst ook nog een uitschuifbare / teleschopische. Dit omdat ik fibromyalgie heb en een doorsnee longeerzweep me veels te zwaar in de hand ligt.

Nu ben ik wel benieuwd naar jullie ervaringen. Na wat googlewerk kwam ik de longeerzweep van Lammert Haanstra tegen: ongeveer 90 gram en gemaakt van carbon. Wie heeft deze en hoe bevalt deze? Ik ben ook wel nieuwsgierig of deze zweep op elke maat in te stellen is zeg maar.... Of gaat dat trapsgewijs bijvoorbeeld?

Andere tips en suggesties zijn overigens ook van harte welkom! ;)

Revanches

Re: Lichtgewicht longeerzweep

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-12 21:18

Dit is meer iets voor GVL.
Daarom van RUI-->GVL.

Amrah

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-12 21:19

Inderdaad de longeerzweep van lammert. Echt een heerlijk ding! In eerste instantie even wennen maar werkt daarna super fijn :)

Dakota_75

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-12 22:14

Oké sorry.... ik wist niet zeker waar ik het moest plaatsen, maar bedankt in ieder geval ;).

Amrah, jij hebt hem zelf dus ook? Is ie op meerdere maten uitschuifbaar?

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-12 22:17

Ik heb altijd ruzie met die enorme lange slag bij de LH longeerzweep.

janneke584

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-12 22:21

Wij hadden hem ook. Alleen niet de uitschuifbare. Ik vind die enorme lange slag verschrikkelijk irritant. Zat er constant mee in de knoop. Hij is ook zeer breekbaar, dus je moet er niet te hard mee klapperen of ergens tegenaan stoten. Je hebt van Premiere ook super lichte longeerzwepen. Die verkopen ze oa bij Divoza. Hier heb ik geen ervaring mee. Alleen met de lichtgewicht menzwepen van Premiere. Die gaan ook heel snel kapot.

Dakota_75

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-12 22:25

Oké.... dus er zit wel een enorme lange slag aan bij die van Lammert Haanstra? Dat is inderdaad weer iets minder. Dat hoeft van mij ook niet zo. Die van premiere zijn die ook uitschuifbaar?

Elegance_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-12 11:51

Ik gebruik mijn menzweep altijd met longeren, die is niet zo zwaar en het werkt prima :)

Evelienepien

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-12 11:54

Hier ook fm-member en sinds half jaar in bezit van uitschuifbare lichtgewicht longeerzweep van Harry's Horse. Aanrader en in zelfde kleur als m'n overige longespullen van LH ;)

Lottie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-12 11:55

Fleck heeft ook lichtgewicht zwepen!

Sabbientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-12 11:57

Ik heb vorige keer bij een ruitersportzaak een zweep van Carbon gezien.
Onzettend licht. (waren ook leuke kleuren als knalgeel, fel oranje en zuurstok roze :P)
Alleen waren die wel wat breekbaarder als de "gewone" zwepen. En ik heb een paard dat nog wel eens op de zweep wil gaan staan, dus heb hem maar niet genomen.

tjady

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-12 11:57

Ik heb ook de longeerzweep van Lammert gehad. Een heel licht gewicht zweep, helaas brak hij spontaan af toen ik hem uitgeschoven had en in mijn hand had. Ik deed er op dat moment niks mee. Ik was heel zuinig op de zweep, nooit op de grond leggen etc. Heb hem misschien twee jaar gehad, maar heb hem maar weinig gebruikt.

Dakota_75

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-05-12 12:33

Bedankt allemaal voor de reactie! Ik hoor dus wel meer dat de lichtgewicht zwepen niet zo heel stevig zijn.... Felle kleurtjes is niet helemaal mijn ding haha, doe mij maar gewoon een zwarte :p. Maar wel handig dat ze er zijn inderdaad ;).
Ik denk dat ik binnenkort gewoon ook eens moet gaan kijken en ze in de hand moet houden om te vergelijken. Iemand ervaring of ze bij Epplejeck of Divoza ze op voorraad hebben? (Groningen / Leek)

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-12 20:03

Ik gebruik soms mijn uitschuifbare menzweep van Whip & Go om wat rillerige paarden mee te longeren. Ideaal ding, niet zo duur, voor een menzweep heeft hij een iets langere slag (maar uiteraard niet zo lang als een longeerzweep. Op de koets heb ik er wel eens een mep mee moeten geven (don't shoot me Y;() , dus afbreek-proof is hij ook wel.

PocoGaucha

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-12 20:07

de eigenaars van mijn verzorgpaarden hadden ook die carbon zweep van lammert haamstra. ik vond dat zon onhandig lang ding dat ik tijdens het longeren ben gestopt, om het menzweepje te pakken, net zo zwaar en veel minder lang en onhandig.

Dakota_75

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-12 20:19

Dat hoor je toch wel vaker dat het menzweepje gebruikt wordt he, bedankt in ieder geval ook voor jullie ervaring :-)

ambrellaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-12 21:26

Ik heb er gewoon een van Decathlon, zijn heus niet zwaar om vast te houden hoor :P