Aangezien ik echt veel te veel paardenspul heb (en dat voor maar 3 ponies
) ben ik bang dat een dubbelspan tuig (en dus eigenlijk 2 tuigen..) niet echt gaat passen in mijn kast. Daarom heb zit ik er al een tijdje over te denken om anders een goed enkelspan tuig er bij aan te schaffen en op het borsttuk een ring te laten zetten waardoor je met een disselriem de pony aan de disselboom vast kunt zetten. De lichtogen heb ik er zo afgehaald, maar er moet dan denk ik ook een gesp oid aan het borsttuig worden gemaakt waar dat riempje wat dan overblijft aan vast kan? (sorry de juiste benamingen weet ik zo allemaal niet meer precies hoor, is al mooi wat jaren geleden dat ik mijn dubbelspan koetsiersbewijs heb gehaald.. )Kan iemand mij vertellen of dit een goede optie zal zijn? Het betreft trouwens een Ideal tuig, niet dat dat misschien wat uitmaakt, maar wel een goed stevig tuig dus en geen rotzooi. En wat zullen, ongeveer, de bijkomende kosten zijn voor wat er allemaal bij komt om het tuig om te kunnen bouwen? Ik wil met de tuigen enkel- en dubbelspan kunnen blijven rijden.

Even wat langer doorsparen is het dan misschien, maar dan is het wel fijn