ik weet niet zeker of het bij GLV of bij VNA moet staan maar ja ik wil een betere band krijgen met mijn paard. dus wil ik een Join Up gaan doen maar ik weet ongeveer hoe dit moet maar hebben jullie hier ervaring mee of weten jullie een site of hebben jullie tips. wil het graag weten xx
Alsjeblieft, als je een betere band wilt...begin dan niet aan een join up. Lees het topic even goed door en ga daarna op zoek naar paardvriendelijke methode's om die band te krijgen.
Eske_B
Geplaatst: 17-05-12 20:21
Eventjes kort en snel:
Monty Roberts gebruikt deze methode bij het zadelmak maken van jonge paarden, maar ook voor de correctie van probleempaarden. Het is een manier om snel toegang te krijgen tot het paard, snel te laten zien dat jij de baas bent en hij beter maar niet in discussie kan gaan en eventuele discussies met het paard over leiderschap te omzeilen. De join-up is echter niet het wondermiddel om een betere band met je paard te krijgen, en als je met behulp van de join-up het paard op een voor de buitenstaander zachtzinnige manier hebt laten zien dat jij de baas bent, moet je die positie ook weten te behouden.
Gem
Geplaatst: 17-05-12 20:24
Omdat er al veel topics over de join-up zijn, hier een slotje.