[AR] Ongetest een sulky kopen (HCA vs Cavelleti)

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

InezFlip

Ongetest een sulky kopen (HCA vs Cavelleti)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-05-12 16:15

Na lang wikken en wegen ben ik toch tot de conclusie gekomen dat ik een HCA sulky ging aanschaffen, ik heb de sulky een stukje uitgeprobeerd en dat ging prima! Nu heb ik hem zelf en mijn evaring is, dat ik me absoluut heel veilig voel, hem heel stevig vind maar ik erg last van me rug krijg (kan ook door verkeerde afstelling komen?) en me benen wijd is niet echt heel fijn vind ik persoonlijk.

Nu ben ik dus weer aan het twijfelen was een Cavelletti geen betere keuze geweest? Ook omdat ik graag iemand meeneem helemaal omdat ik het na een minder leuke evaring niet meer graag alleen op stap wil (me pony is net beleerd)

Hoe doen jullie dat? Je koopt eigenlijk gewoon iets vanaf 350 euro (cavelleti ongeremd) tot ongeveer 650 euro (HCA) en je weet eigenlijk helemaal niet hoe het rijd! En evaringen van andere mensen moet je het maar mee doen terwijl meningen en manier van omgang ook verschillen.

Nu weet ik dus al niet meer wat ik moet.... ik ga mijn HCA niet zomaar weg doen om even de caveletti te proberen. Maar ik zou wel graag de caveletti eens willen testen en dan niet voor 100 meter maar echt goed testen. Ik rij namelijk vrij veel over de weg maar eens een stukje crossen wil ik ook graag en daar is mijn HCA dan weer veel betrouwbaarder in maar ik kan niet beide!

Keet

Re: Ongetest een sulky kopen (HCA vs Cavelleti)

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-12 17:00

Ik heb de HCA eerst bij iemand mogen uitproberen :) in het bos, op de weg en in de bak :)
Mijn Cavalier Rainbow heb ik wel zonder te proberen gekocht, die van mij was namelijk de eerste die hij afleverde (deluxe versie)

Ik kreeg op de HCA geen last van mijn rug (heb ik wel snel namelijk) maar vond mijn voeten in die steunen op langere ritten toch niet fijn. Heb hem om een andere reden verkocht, maar die heb je in een ander topic al gelezen.

MarjaR

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-12 18:40

Ik zie dat je in Overijssel woont. Waar in Overijssel woon je? Ik woon in Barchem, in de Achterhoek. En ik heb een cavaletti voor mijn shet, die zou je gerust een keer goed mogen uitproberen.

Als je een keer in de gelegenheid zou zijn om met je pony deze kant op te komen, dan zouden we samen een korte of lange buitenrit kunnen maken. Ik rijd dan met mijn fjord met marathonwagen, en jij met je eigen pony met mijn cavaletti.
Er zijn hier o.a. mooie zandwegen in de omgeving, dus je rijdt dan zeker niet alleen over een gladde weg.

Is dat misschien wat?

Anke

Re: Ongetest een sulky kopen (HCA vs Cavelleti)

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-12 21:48

Ìk heb de cavaletti gewoon ongetest gekocht, eerst een 2e handse (heb ik nog steeds)
en daarna een nieuwe. (heb ik ook nog, voor wedstrijden)

Tja...pijn in je rug...mennen hobbelt nogal. Een van der Mee met onafhankelijke bomen veert super,
maar dan zit je ook in een prijsklasse waar je een marathonwagentje voor kan kopen.

HCA's kunnen ook met een bankje geleverd worden. Dus dat kun je vast aan laten passen.

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-12 23:44

Deze discussie mag voortgezet worden in een topic dat al wat langer loopt [AR] HCA sulky of Cavaletti Sport? . Dit om te voorkomen dat we dubbeltopics krijgen.
Hier dan een slotje.