Een lange weg al...

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Kyliam

Een lange weg al...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-12 19:33

Anderhalf jaar geleden ben ik met mijn arabiertje die helemaal vast zat en scheef was begonnen met grondwerk. Het heeft een paar maanden geduurt maar dan kon ik het rijden ook weer langzaam oppakken.
Alles ging goed tot 6 weken geleden ongeveer in de wei een paard achter op zijn hiel trapte.
Een jaap van een wonde en het zag er niet zo goed uit.
Maar na intensieve verzorging kreeg ik groen licht om weer te gaan trainen.
Vandaag voor het eerst weer wat basisgrondewerk gedaan. Voltes links en rechtsom en wat soepel maken.
Hij heeft trouwens nog een drukbandage om. Die moet nog 2 weken om maar dat hinderd hem niet.
Het is alles behalve perfect maar het was heerlijk de draad weer op te pakken.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

groetjes
Danielle

x_Heidi

Re: Een lange weg al...

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-12 16:26

Wat een leuk paard! :D
Ik hoop voor je dat alles snel weer helemaal goed gaat met zijn been, veel succes nog samen!

Kyliam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-05-12 07:31

Bedankt voor je reactie. Kyliam is ook een erg leuk paard maar een echte donderstraal, dat wel.
Maar het komt wel goed met hem en daar ben ik heel blij om!

ZusJacobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-12 18:31

Werk je expres met zoveel buiging in de hals? Hij valt nu namelijk meer over zijn buitenschouder en blijft nog veel te recht in de rug. Ik zou met je leidende hand meer naar voren toe vragen, als of er een draadje door zijn hele lijf loopt die helemaal mee moet komen. Desnoods even twee teugeltjes en met de buitenteugel begrenzen.

Mooi dat jullie weer aan de slag kunnen!

Kyliam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-05-12 14:00

ZusJacobs schreef:
Werk je expres met zoveel buiging in de hals? Hij valt nu namelijk meer over zijn buitenschouder en blijft nog veel te recht in de rug. Ik zou met je leidende hand meer naar voren toe vragen, als of er een draadje door zijn hele lijf loopt die helemaal mee moet komen. Desnoods even twee teugeltjes en met de buitenteugel begrenzen.

Mooi dat jullie weer aan de slag kunnen!

Bedankt voor je reactie. Nee het was niet mijn bedoeling en kreeg dezelfde feedback van mijn lesgeefster. Daar ben ik nu ook mee bezig. Ik werk afwisselend met 1 of 2 teugels. Vind zelf 2 teugels nog een beetje moeilijk soms. Maar zou het meer moeten doen. En hij mag ook nog meer voorwaards, dat is ons grote probleem nog op het moment. Hij sloft een beetje.

Maar heel erg bedankt van te reageren! Ik ga er mee aan de slag!

ZusJacobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-12 19:01

Sloffen is geen probleem/niks ernstigs, helemaal sinds hij dus ook aan het revalideren is. Meeste paarden sloffen, komt gewoon doordat ze nog te zwak zijn in de achterhand! Komt vanzelf. Wat je dus meer zoekt is activiteit, wat ik hier heb geleerd is dat op het moment dat het paard zijn binnen achterbeen weer naar voren wilt zetten je een tikje geeft op de knie (dus richting kont). Zo leert het paard sneller te worden en dus actiever.

Met twee teugels is in het begin ook echt even lastig! Lekker door oefenen, ziet er echt al netjes uit (sommige foto's heeft hij mooi lengtebuiging en een goed achterbeen!)