hoofd omhoog bij longeren

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

xxdemixx

hoofd omhoog bij longeren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-12 15:53

Hallo,

Ik heb een verzorgpony (arabier).

Longeren:
Met het stappen heeft ze haar hoofd ontspannen maar als ze gaat aandraven gooit ze haar hoofd de lucht in. Bij galloperen ook. Ik probeer dit met touwtjes op te lossen... Ze reageert hier goed op maar is dit ook de goede oplossing?

Zelf kan ik nog niet rijden ivm blessure dus moet dit opgelost kunnen worden met longeren maar hoe?
en hoe strak moet je eventueel de touwtjes doen bij het longeren?

gretoes

Re: hoofd omhoog bij longeren

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-12 15:56

met touwtjes longeren is een goede manier vind ik.
ik hbe mij paard ook wel een tijd gewoon aan halster gelongeerd, en uiteindelijk liep ie heerlijk met zn nesu over de grond,
maar ook met touwtjes of een andere hulpteugel is fijn om mee te werken.
zorg wel dat ie van achter ook aan de gang blijft, en niet alleen maar op zn voorhand stuiterd.
ik zette de touwtjes nooit te strak... ik ou er wel van als t paardje nog wat vrijheid heeft, gewoon als hulp om te zakken zeg maar

DromenLies

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-12 15:59

Ik vind persoonlijk een longeerhulp fijner werken dan touwtjes omdat ze hier ook niet op gaan hangen waardoor activiteit van de achterhand gestimuleerd wordt. Je kan dit ook met een lang touw maken waarbij je de uiteinden aan elkaar knoopt.

xxdemixx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-12 17:46

Hmm oké.. heel erg bedankt, ik blijf denk ik bij de touwtjes :)