jambette probleem

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

jins

jambette probleem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-12 11:12

ik ben sinds kort begonnen met vd met een pony en de basis heeft hij al aardig onder de knie. ik ben nu een paar weken bezig met jambette aan te leren, maar als hij het probeert heft hij zn voet wel redelijk hoog op, maar slaat hij het direct keihard terug naar beneden. ik heb het geprobeerd met langer door te vragen, maar dan begint hij gewoon te schrapen met zn voet. toen probeerde ik te belonen als hij zn been nog in de lucht had maar hij doet het zo snel dat ik telkens te laat ben. het commando geef ik met aanraking van de zweep en tegelijkertijd 'voet' te zeggen als ik naast hem sta. iemand die tips heeft?

MarlindeRooz

Re: jambette probleem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-12 13:43

Heb je al geprobeerd met een clicker te werken, dan is het makkelijker om op het juiste moment te belonen.

jins

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-12 16:00

dat heb ik nog niet geprobeerd, ik zat er ook al aan te denken . dus het is best om te belonen als het been nog in de lucht is?

Nista_RX

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-12 17:59

Jep, clickertraining is hét wondermiddel voor dit soort dingen :) Belonen wanneer het been dan de lucht in is.

romeoluver

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-12 12:02

Ik heb ook een probleempje :o. Ik ben begonnen mijn verzorgpaard de jambette aan te leren, ik druk tegen zijn bovenbeen aan totdat hij dat been optilt, alleen tilt hij dat been wel op, maar hij verzet dan ook zijn andere benen, hij zet dan eigenlijk een looppas.. Iemand een idee hoe ik dit kan oplossen?

JasmijnJoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-12 07:43

Het schrapen was JUIST goed ;)Dit is namelijk wel uitgerbreider.Nu sloeg hij zijn zijn been uit ( of zij).Als hij/zij dit onder de knie heeft, dan kan je leren met gewoon stil in de lucht houden of bewegen zonder over de grond te gaan ;) Ik bleef meestal gewoon tikken of beetje duwen en dan deden pony's algauw hun been hoger dit beloonde ik uiterraard meteen.ZO ga je dan verder ;P

Minishake

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-12 17:39

Clickertraining. :j