het compliment aanleren, tips gevraagd.

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Rowenaduke

het compliment aanleren, tips gevraagd.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-12 21:29

Hoi bokkers,

ik heb moeite met het aanleren van het compliment.
Mijn pony kan wel buigen, en de spagaat kan hij ook.
Ik probeer vanuit de spagaat het compliment aan te leren maar hij begrijpt het niet en ik weetn iet hoe ik het duidelijker kan maken.
Ik vraag hem eerst de spagaat, dan til ik zijn (linker) voorbeen op, en leidt zijn hoofd met mijn hand naar de grond, hij gaat dan achteruit lopen en wil zijn been niet neerleggen.
Wie kan mij tips geven?

NikkivanOlst

Re: het compliment aanleren, tips gevraagd.

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-12 23:30

niet gelijk doorvragen, maar eerst alleen zijn voetje optillen, hoofd iets naar beneden vragen en daar belonen, dat steeds een stukje uitbouwen naar uiteindelijk de knie op de grond :)

Nista_RX

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-12 18:01

Het is eigenlijk best logisch dat het paard niet meteen met zn been op de grond wilt staan. Dit zul je moeten aanleren. Dit heb ik aangepakt door eerst het been op te pakken vanuit de spagaat, en dit te belonen. Zo met een snoepje tussen de benen (of je vraagt een klassieke buiging) iets gevraagd te zakken, en dit vervolgens weer belonen. Zo heb ik dit steeds een stukje verder gevraagd, totdat het been op de grond lag. :)

Rowenaduke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-12 19:03

Bedankt voor jullie reacties, heb het vandaag anders aangepakt.
Ik liet hem in de spagaat toen vroeg ik stelling en tilde zijn been op, en hij snapte het toen eigenlijk gelijk, dus nog even goed doortrainen om het erin te krijgen!