Ik zit de laatste tijd met een probleempje. Ik zal de situatie even uitleggen.

Ik heb een shetlander van ruim 5, hij is al 3 jaar in mijn bezit. Het is een erg lieve pony, maar wel een echte shetlander. Hij heet Thos, sommigen kennen hem misschien uit eerdere topics. Waaronder ook een topic waar ik mijn 'ongeluk met de kar' beschreef. Ik heb hierdoor nog erg weinig vertrouwen in het mennen, maar probeer dit wel weer op te pakken.
Maar omdat ik niet meer wekelijks men, ben ik Thos gaan longeren. Nou heb ik dit al veel vaker gedaan voor het mennen en ook nog tijdens de 'menperiode' (om het zo maar even te noemen).

Hij was erg braaf met longeren en hij liep goed actief door.
Maar sinds een paar maanden wil het longeren echt niet meer. Ik beschik niet over een longeerbak en longeer dan ook in een gewone bak. Het probleem is dat hij me de hele bak door sleurt. Ineens doet hij zijn hoofd in een nepkrul en gebruikt al z'n kracht om een andere kant op te gaan. Ik kan hem meestal voor zijn door hem met zijn hoofd iets naar binnen te laten lopen, maar voor het trainen werkt dit niet.
Met rijden is hij heel braaf, hij heeft soms zijn eigenwijze shetlander trucjes, maar over het algemeen gaat het prima. Dit was eerst ook zo bij het longeren, maar ik weet er nu geen raad meer mee.
Ik heb al vanalles geprobeert, zoals met een tweede persoon Thos de weg naar 'buiten' versperren.
Alleen in stap is hij prima te longeren.
Ik zou graag jullie tips horen en hoop dan op een goede oplossing te komen. Want ik wil hem eerst goed aan het lopen hebben met longeren voordat ik de weg weer op ga met de kar.
Als er nog wat info mist, dan hoor ik het graag!
Alvast bedankt!