[AR] Beginnersmarathon? Wie weet er een?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

hanna76

Beginnersmarathon? Wie weet er een?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-12 16:20

Hallo allemaal,

Mijn pony van 9 loopt sinds een jaar voor de kar en dat gaat uitstekend. (loopt ook gewoon onder het zadel al vanaf dat hij 3 is dus al wel wat meegemaakt en goed doorgereden)

We maken regelmatig een buitenrit met de kar en ook in de bak doen we genoeg afwisselende dingen in het tuig (pionnetjesparcours, kruising/straat maken met balken zodat je er door heen kan rijden en uiteraard dressuuroefeningen).

Nu zou ik graag eens willen deelnemen aan een echte marathon, maar weet niet goed welke geschikt zou zijn voor een beginner?
Heeft iemand hier ervaring mee? Kun je ook een marathon maar voor de helft rijden (meedoen voor spek en bonen zeg maar)?
of is er ergens een oefenterrein waar je evt. tegen betaling kan proefrijden?

Ben heel benieuwd naar ervaring van andere op dit gebied. Hoe hebben jullie dit getraind?

Bij voorkeur wedstrijd of oefenterrein in de regio Overijssel of omliggende provincies. Wij wonen zelf in Zwolle.

Alvast bedankt voor alle informatie.

Groeten, Hanneke

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-12 17:35

Horse Driving Bussloo is een oefenmarathon, is meestal ergens in augustus. Is overigens het 'complete pakket'; dressuur, vaardigheid en marathon. Marathon is incl. wegtrajecten.

Verder zag ik laatst nog ergens een aanplakbiljet voor een oefenmarathon in Wenum-Wiesel, ook ergens in augustus. Geen dressuur, wel vaardigheid en marathon (ook incl. wegtrajecten, en 6 hindernissen).

Mocht je een shet voor de wagen hebben: in augustus is ook altijd de Shetlandmendag in Voorst. Erg leuke en gezellige wedstrijd waar zowel hobbyrijders als wedstrijdmenners komen. Opgeven kan per onderdeel. Naast dressuur, vaardigheid en marathon (4 hindernissen + wegtraject) is er ook nog speel-uw-spel en het NK ringsteken voor shetten. Wedstrijd is helemaal aangepast op de shetten.
Maar dat is dus alleen als je een shetaanspanning hebt :j

lienepien610

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-12 18:45

Volgende week zondag, de 20e, is er een leuke oefenmarathon in Heeten.
Voor info zie startlijsten.nl!
Mocht je dingen willen overslaan kun je dat natuurlijk met de organisatie overleggen.

S_zanne

Re: Beginnersmarathon? Wie weet er een?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-12 23:37

Ts heeft geen shet aanspanning, maar een paard. (Ts staat op de zelfde stal als ik)

Je hebt kuinre, koninginnedag marathon kampen, friese men competitie, amsterdamsche bos (hoofdstad aanspanning) , oefen marathon putten, zuidelaarderveen ( http://www.de-mennerij.nl/) , biddinghuizen ( http://www.menverenigingflevoland.nl/in ... le/97.html)

Of kijk eens op wedstrijdplatvorm.nl
Lijsten zoeken/ mennen
Bij de vraagprogramma's staat of het een officiële of oefen wedstrijd is.

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-12 12:06

In de titel heeft ze het over een pony. :?

Ik zou dan wel gaan zoeken bij www.wedstrijdplatform.nl, anders vind je het nooit ;)

Heel veel oefenwedstrijden worden niet aangekondigd via internet, dus vraag ook eens bij wat menners in de omgeving. Die weten vast ook meer.

Poeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-12 13:01

lienepien610 schreef:
Volgende week zondag, de 20e, is er een leuke oefenmarathon in Heeten.
Voor info zie startlijsten.nl!
Mocht je dingen willen overslaan kun je dat natuurlijk met de organisatie overleggen.

Dit is inderdaad een leuke marathon om mee te beginnen.
Organisatie staat voor heel veel dingen open, als je aangeeft dat je de marathon voor het eerst rijdt.

Verder heeft onze vereniging 16 september ook een leuke oefenmarathon in het Kuinderbos. Meer informatie kun je vinden op http://www.menverenigingdeburcht.nl

hanna76

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-05-12 13:50

Ik heb de organisatie in Heeten aangeschreven. Kijken wat er mogelijk is. Ben zeer benieuwd. iedereen al vast bedankt voor de tips. Hier ga ik eens lekker mee aan de slag!

annastasia

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-12 21:15

Heb vorige maand ook meegedaan aan een oefenmarathon. Pony stond toen net 2 maanden voor de kar. We hebben er beide van genoten. Is voor mij een bevestiging geweest om een startkaart aan te vragen.

hanna76

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-12 20:19

Annastasia,

Rij je jouw paardje ook onder het zadel? en hoe lang al?
Wat heb je zoals gedaan om te oefenen voor die marathon? Iets speciaals of gewoon maar kijken waar het schip strand? Al eerder marathons gereden met andere paarden?

Hoor graag.
Dank alvast voor je antwoord.

annastasia

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-12 21:25

hanna76 schreef:
Annastasia,

Rij je jouw paardje ook onder het zadel? en hoe lang al?
Wat heb je zoals gedaan om te oefenen voor die marathon? Iets speciaals of gewoon maar kijken waar het schip strand? Al eerder marathons gereden met andere paarden?

Hoor graag.
Dank alvast voor je antwoord.

Mijn pony is onder het zadel gekomen toen ze 4 was (dus nu al 8 jaar).
Heb haar 2 jaar zelf gereden, daarna ben ik overgegaan naar de paarden.
In tussentijd hebben er nog een paar kinderen op gereden (beginners).
Afgelopen 1,5 jaar heeft ze stil gestaan ivm veulen.
Daarna heb ik d'r weggebracht om te beleren eind februari is ze weer thuis gekomen en ben ik wekelijks gaan lessen. Ze was dus nog geen 2 maanden beleerd toen ik de oefenmarathon met d'r ging rijden.

Voor de marathon heb ik totaal niet geoefend. Ik heb dan ook rustig aan gedaan en zag wel waar het schip strandde.
Het was voor ons beiden nieuw en echt om uit te proberen of we het wel leuk zouden vinden.
Qua snelheid kwam ik aardig met de rest mee, alleen heb ik wel behoorlijk wat strafpunten gehad omdat ik een aantal hindernissen m'n zweep niet vast had (goed leermoment).
Heb er in ieder geval veel van geleerd, en daar was het een goed moment voor.

Ik wist dat m'n pony het wel aan zou kunnen.
'Met m'n andere 2 pony's had ik het zo snel niet aangedurfd.

ArroNnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-12 08:45

JoyCiej007 schreef:
Verder zag ik laatst nog ergens een aanplakbiljet voor een oefenmarathon in Wenum-Wiesel, ook ergens in augustus. Geen dressuur, wel vaardigheid en marathon (ook incl. wegtrajecten, en 6 hindernissen).

Wenum Wiesel is 5 augustus :j

bicci

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-12 07:41

10 juni in breda.
hier zijn een aantal marathon hindernissen verwerkt in het programma
oa waterbak
ook zit er vaardigheid bij en een puzzelrit, waarin leuk bochtenwerk word gevraagd

www.trailteam.nl