[AR] Pony laten beleren

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Britt_S

Pony laten beleren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-12 15:06

Hallo, allemaal!
volgend jaar word mijn welshje 3 jaar, en ik ben van plan haar dan voor de kar te laten beleren. Nou is mijn vraag: wat gaat dat ong. kosten? en waar kan ik dat het beste doen?
Ik ben benieuwd wat jullie advies is, en hoeveel het mag kosten. :)

dankjewel!

ze word pas volgend jaar beleerd!

liedje89

Re: Pony laten beleren

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-12 15:18

Hoeveel het kost hangt er ook een beetje van af wat je zelf wilt doen en hoe snel je paard leert. Als je zelf menervaring hebt zou ik de pony eerlijk gezegd niet wegbrengen (tenzij hij/zij echt erg lastig/nerveus is) maar het beleren onder begeleiding van een instructeur doen. Het is namelijk wel een heel leerzame ervaring om eens betrokken te zijn bij het beleer proces.

Als je zelf niet zo heel veel menervaring hebt zou ik je sowieso aanraden om die nog wel op te gaan doen. Het is namelijk wel een hele investering om er met je eigen paard aan te beginnen.

PippaLuca

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-12 17:35

Ik heb ook geinformeert voor mijn pony, bij http://www.geertsgilze.nl/beleren.htm , ze vragen er €25,- euro per dag voor en ze zijn er ongeveer 6 weken mee bezig.:j

Hij heeft ons verteld dat je pony dan eerst naar zijn stal gaat, met menparcour etc. en daarna gaat de pony naar zijn huis en dan gaat hij ermee in het verkeer. :)

Britt_S

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-12 17:40

@liedje89: ik heb nog niet zo heel erg veel ervaring nee, maar ik wil het sowieso door iemand mét ervaring laten doen. stel dat er iets mis gaat, verpest je je pony helemaal en dat is zonde..

@Thijs: oh dat is in Gilze en lekker dichtbij zeg! :) klink wel goed! ik zal de site eens bekijken

liedje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-12 18:00

Daarom doe je het ook nooit zonder goede instructeur :D . Eigenlijk doet onze instructeur het een beetje met jou als groom en dan wissel je langzaam een beetje de rollen om. Als je een goede gediplomeerde instructeur hebt kan hij je echt wel vertellen of dat wel of niet verstandig is. Vind het trouwens sowieso wel slim om van te voren wat te gaan mennen, stel dat het tegen valt? En zo leer je ook een beetje de menners in je omgeving kennen, altijd handig als je een instructeur of een trainer zoekt om een beetje zijn reputatie te kunnen peilen :j

Als je je paard echt wegbrengt kijk dan wel naar een plek waar ze je goed begeleiden als je zelf aan de slag gaat met het paard. Daar lopen dingen namelijk nogal eens mis.

Britt_S

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-12 18:06

@liedje89: ik heb al wel men ervaring :) en ik vind het super leuk! :D
ik wil sowieso eerst een kijkje nemen als ik haar weg wil brengen, zodat ik weet hoe het er aan toe gaat. en ik ga waarschijnlijk nog menlessen nemen :j

Maisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-12 22:25

geerts heeft ook de pony van van mijn man beleerd en het paard van mijn instructeur. Je kan het ook zelf doen maar dan moet je wel altijd met meerdere mensen zijn.

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-12 22:30

25 euro per dag vind ik nog al flink aan de prijs maar weet niet hoe het aan jullie kant van NL is qua prijzen.

Wij laten ze hier voor 300 euro (1 malig) en 25 euro per week stalgeld beleren. Gemiddeld zijn ze 4 weken weg, moet je wel eerst zelf het longeerwerk er in hebben zitten maar voor de rest doen zij alles. Gaan ook met de aanspanning het verkeer in en je rijdt zelf ook een aantal keren mee, eerst als groom en later als menner indien je dit wilt.

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-12 12:52

Omdat hier al heel veel topics over zijn + de FAQ , en prijzen gestegen kunnen zijn, hier een slotje.