[AR] Heerlijk zondag's ritje!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Mierke

Heerlijk zondag's ritje!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-12 22:28

Voor het eerst mijn paardje Annet op bokt! :)

Ik wou een topic bij ITP maken, maar toen zag ik aangespannen rijden ik hoop dat dit hier goed staat!

Een jaar geleden heb ik Annet als zadelmakke 4 jarige gekocht om er 'alles' mee te doen. Hieronder verstond ik, dressuur, springen, buitenrijden, voor de leuk, maar ook de wedstrijden in! Inmiddels zijn we 4 keer gestart op wedstrijd en hebben al 5 winstpunten. Springen zijn we net een beetje mee begonnen en dit pakt ze erg leuk op. Ook buitenrijden vind ze prachtig en is dan ook erg braaf!

Omdat het zo'n braaf paardje is, kwam ik op het idee om haar voor de kar te beleren! Dit hebben we afgelopen winter gedaan, en gister voor het eerst een blokje om op de weg! Kijk en geniet! <3

Afbeelding
Optuigen
Afbeelding
Afbeelding
En we zijn weg!
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Mede passagier oppikken
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Dit is trouwens het eerste paard waarmee ik men, dus voor mezelf is het ook allemaal nog nieuw. Commetaar zou leuk zijn, maar hou het een beetje lief!

Ik hoop dat jullie net zo genoten hebben als wij!

IvysToeter

Re: Heerlijk zondag's ritje!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-12 08:26

ik denk dat je lichtogen wel wat omhoog kunnen, ze lijken erg laag te hangen.
en volgens mij kan je broek ook wel wat hoger.
voor de rest lijkt het alsof je schoftje op de eerste foto heel erg raar ligt, op de rest van de foto's kan ik dat niet goed genoeg zien.

Ipsilonka

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-12 09:20

Zover ik kan zien op de foto's zijn je strengen veel te lang, zo trekt ze de wagen met haar schoft. Is echt niet goed voor haar lijf, inderdaad de lichtogen veel te laag. Tevens hou ik er persoonlijk van om de oogkleppen wat wijder te zetten. Misschien kun je eens iemand vragen je te helpen die er verstand van heeft? Er kunnen met mennen nare ongelukken gebeuren.

sumic

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-12 09:24

Maar wel een heel leuk paardje, daar heb je vast veel plezier mee! en nu ook nog als afwisseling lekker mennen. Er zijn weinig paardjes die zoveel afwisseling krijgen hoor, wat een gelukkig diertje!

Maar inderdaad je hebt hem niet helemaal juist ingespannen, tips hierboven zijn al gegeven.

Mierke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-05-12 13:19

Bedankt voor de reactie's! Ik heb haar ingespannen samen met iemand die er erg veel verstand van heeft dus helemaal onveilig doen we het niet hoor! Ik dacht zelf ook al dat de strengen wat aan de lange kant waren en dus daarom was ik benieuwd wat jullie er van zouden zeggen! Ik zal zeker alle punten volgende keer gaan bekijken met het inspannen.

Ipsilonka

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-12 13:44

Afbeelding
Afbeelding

Even ter vergelijk, kijk maar goed naar mijn strengen, hoogte van de lichtogen en hoe de oogkleppen zitten.

Ronnie25

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-12 14:24

Super leuk paardje! Heel leuk dat je dit kan doen.

Mierke schreef:
Bedankt voor de reactie's! Ik heb haar ingespannen samen met iemand die er erg veel verstand van heeft dus helemaal onveilig doen we het niet hoor! Ik dacht zelf ook al dat de strengen wat aan de lange kant waren en dus daarom was ik benieuwd wat jullie er van zouden zeggen! Ik zal zeker alle punten volgende keer gaan bekijken met het inspannen.

Dat denk ik dan toch niet echt hoor... :o . Zoals hierboven al is gezegd zit het (nog) niet goed. Zou nog even goed kijken op andere
foto's hoe het tuig hoort te zitten en inderdaad niet met zn schoftje de kar te trekken maar met zn borst via de strengen. Die moeten echt
wat strakker.

:)

Martina1997

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-12 16:12

Super stel sis!

LauLoveTosca

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-12 16:31

leuk paardje!!!!
en leuk dat je ment zeg!

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-12 10:11

Leuk paard !! en tip's zijn al gegeven, als je die opvolgd, helemaal super !
echt een leuk paard, mooi dat je zo lekker met hem bezig bent !