Hoi bokkers!
Ik heb een paard van 6 jaar, die nooit heeft leren springen. Omdat ik het nogal gevaarlijk vind om daar onder het zadel mee te beginnen terwijl ze het nog nooit gedaan heeft, wilde ik haar graag eens laten vrijspringen. Probleem is alleen, de piste op stal heeft een wedstrijdomheining, dus ongeveer 30 cm hoog. In de gewone piste vrijspringen is dus erg link, al helemaal wanneer ze wat opgefokt raakt. We hebben ook een longeercirkel (diameter ligt rond de 16m), met omheining van 1m50, dus volgens mij hoog genoeg. Echter, als ik op bokt rondkijk, zie ik heel vaak commentaar als er scheef op een hindernis af wordt gereden, en het lijkt mij ook niet fijn om in een bocht te moeten springen, dus hoe zou ik dit het beste aanpakken, of kijk ik of ik een mogelijkheid vind om toch de grote piste te kunnen gebruiken? Tijdens het longeren zie ik paarden weleens over balkjes draven of galopperen, maar dat is natuurlijk nog een heel ander concept dan het springen zelf.
Ben bereid om naar kritiek te luisteren hierover, liever niet springen dan dat er iets gebeurd, natuurlijk.
Alvast bedankt