Ik vroeg me af of iemand ervaringen heeft/of het mogelijk is een goede recreatiewagen in te ruilen tegen een shetlander wagen/sulky? Gebeurd dit of komt dit nauwelijks voor? Hoe komen jullie achter de waarde wat je kar nog waard is?
tips en trick welkom etc..
Ik heb hier een menwagen staan van mij haflinger (die nu een andere eigenaar heeft),al lange tijd men ik droog met mijn shetlander en onze droom is om echt met hem te gaan mennen.Ik zou graag dus een shetlander wagentje/sulky hebben.Maar waar en hoe begin ik zonder dat ik 'genaaid'ga worden zeg maar. Mijn kar is in goede staat en wil daar dus ook iets in goede staat voor terug.
JoyCiej007
Geplaatst: 07-05-12 20:48
Dat wordt zeker wel gedaan, vrij veel zelfs ook nog Bij wagendealers etc. Dan komt dat bedrag gewoon in mindering op het bedrag wat je kwijt zou zijn voor je nieuw gekochte wagen die je dan bij die dealer koopt. Alleen moet je er dan wel rekening mee houden dat de prijs die je dan krijgt voor je inruiler zeg maar, soms toch wat lager is, aangezien de dealer de wagen natuurlijk ook wel weer kwijt moet raken voor een mooie prijs.
Kraay uit Nijkerk neemt vaak veel inruilers, Hagedoorn-Linde volgens mij ook wel. En er zullen vast nog een hele hoop anderen zijn die 't ook doen. Als je bij een dealer gaat kijken en informeren naar het aanbod aan wagens waar je in geinteresseerd bent, kan je altijd vragen of ze jou wagen willen overnemen.
Maar particulier via bokt en MP verkopen kan natuurlijk ook altijd nog.
timokyana
Dank je voor je reactie! Nu nog even tussen de bomen het bos zien over welke wagen een goede is om mee te beginnen en wat voor prijs ik voor de oude zou kunnen krijgen.
Oké, dat is een veel geziene recreatiewagen, die zie je idd wel vaker 2dehands aangeboden. Als je kijkt naar de huidige prijzen etc. dan doen die wagens ongeveer een €600,= zeg maar, particulier verkocht. Mocht je hem nou net helemaal opgeknapt en vernieuwd hebben kan je er misschien nog wat meer voor vangen, maar meer dan €1000,= zal je er denk ik niet voor krijgen.
Natuurlijk is het moeilijk om ergens een prijskaartje aan te hangen, maar ook als je op MP kijkt (daar zie je heel vaak dit soort wagens voorbij komen) dan zit dat een beetje in die prijsklasse.
Hier een wagen die ietsje moderner oogt, en spaakwielen heeft. Vind haar vraagprijs wel een beetje aan de hoge kant. http://link.marktplaats.nl/544700305
idealtuig +-300,- en de kar die je te koop wilt zetten +-500 misschien samen verkopen voor 750,-
Nouvel
Geplaatst: 09-05-12 07:30
ik zou 'm eerst proberen zelf via marktplaats ofzo te verkopen, dan krijg je er misschien nog iets meer voor... niet alle wagendealers zijn happig op inruilen, maar het is zeker het proberen waard natuurlijk!
timokyana
Geplaatst door de TopicStarter: 10-05-12 20:16
mijn wagen. (lamoen is pas aangepast en gemoderniseerd)