[AR] Joey 's 1e Wedstrijd !! Koninginnedag 2012

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

NewForestje

Joey 's 1e Wedstrijd !! Koninginnedag 2012

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-12 16:27

Mijn, bijna 4 jarige, New Forest-pony Joey heeft met Koninginnedag zijn eerste wedstrijdje gelopen.
Het was een Mini-marathon. Mijn doel was: Rustig en beheerst, veilig rond te komen. En dat is gelukt !!! :D

Ik heb alleen meegedaan, om ervaring op te doen en voor de laatste plaats !! Dan haal ik de spanning bij mij weg, want niets moet nog. Gewoon kijken en ervaar.

Bij het los stappen was hij heel druk door alle indrukken die hij daar kreeg. Veel mensen, vlaggen, geluidsinstallatie,muziek en andere aanspanningen.

Tijdens de 1e ronde vond hij over de mat gaan heel erg eng, maar toen hij voor de 2e keer er weer over moest was het "enge" weg.
Zelfs in de 2e ronde ging hij in galop erover. Hij hoefde van mij niet in galop, maar dat wilde hij zelf. Dus heb ik dat nu toegestaan. Normaal mag hij niet uit zichzelf gaan galopperen, maar op zijn 1e wedstrijd mag dat wel.

Ik ben ook ape-trots op hem dat we allebei de rondes FOUTLOOS zijn door gekomen !! <3 En omdat de mat nu niet meer eng was, heb ik er 22 seconden van de tijd af gereden.!! Zelfs in de 2 ronde heb ik een kortere lijn durven rijden, zo fijn en goed was hij te sturen, ondanks dat ik zonder druk heb gereden, met langere leidsels.

Uit eindelijk zijn we 8ste geworden van de 10, dus helaas geen laatste }> Volgende keer gaan we voor de 7e plaats.

Kijk en geniet.

Het los stappen.

Ronde 1.

Ronde 2.

suzotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-12 18:05

Goed dat je begint voor de ervaring! Je ziet idd nog heel duidelijk dat hij zoekende is, maar hij vind het wel heel leuk! Zou alleen zeker soms op de langere lijnen iets meer contact willen zien maar verder vooral zo door gaan dan komt het allemaal goed!

_Carien

Re: Joey 's 1e Wedstrijd !! Koninginnedag 2012

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-12 19:42

Blijft mooi gezicht hoe hij door ;) de strobalen heen gaat! Jullie komen er wel Mars, vooral blijven genieten!

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-12 05:30

Goed gedaan! *\o/*

Joyce_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-12 22:09

Zie deze nu pas voorbij komen, hartstikke knap gedaan, gefeliciteerd met jullie nette rondje! :D *\o/*

NewForestje

Re: Joey 's 1e Wedstrijd !! Koninginnedag 2012

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-05-12 23:16

Bedankt Joyce. Afgelopen maandag hebben we onze eerste onderl.dress.en vaardigheidswedstrijd gereden.
De Jury was streng maar rechtvaardig. Ik had 171 pt. 4-en maar ook 7ens voor de overgangen. het begin is er. En de vaardigheid foutloos en binnen de tijd, maar helaas schrok hij van een crosbrommertje en sprong door de achterkant van een poortje. Dus geelimineerd. jammer, maar hij deed het verder Super goed. Ik ben heel trots op het ventje.